Společnost L’Oréal Philippines díky strategickému partnerství se společností Maersk 29. srpna 2024 otevřela v Calambě distribuční centrum o rozloze 60 000 metrů čtverečních.
„Na trhu, jako jsou Filipíny, kde jsou spotřebitelé produktů pro krásu velmi angažovaní, je naší prioritou přinášet jim to nejlepší z krásy a v udržitelným duchu,“ uvedl generální ředitel společnosti L’Oréal pro Filipíny Yassine Bakkari. „Toto nové distribuční centrum nám umožní dosáhnout ambicí, a zároveň prokáže náš závazek ke kvalitě, inovacím, dokonalosti dodavatelského řetězce a odpovědným postupům,“ dodal Bakkari.
ExportMag.cz: Jihoameričané jsou posedlí krásou. Investují do ní navzdory krizi
Nové distribuční centrum je třikrát větší než předchozí a má sedmkrát větší skladovací prostory. Firma také zdůraznila, že má strategickou polohu v oblasti jižního Luzonu a nachází se v těsné blízkosti distribučních míst hlavních partnerů z řad maloobchodníků, proto je schopná zvýšit kapacitu a zlepšit rychlost distribuce o více než 30 procent.
L’Oréal představila nové středisko bulit-to-suit, který výrazně zvyšuje jeho kapacitu pro plnění e-commerce přidružené právě k logistickému centru. Centrum se může pochlubit také tím, že je napájeno z obnovitelných zdrojů energie, je vybaveno inteligentním osvětlením a systémem sběru dešťové vody, aby se minimalizovala jeho ekologická stopa.
Společnost dále uvedla, že v novém zařízení se při balení nepoužívají plasty a pro všechny objednávky se používají kartony s certifikací Forest Stewardship Council a papírové pásky aktivované vodou. L’Oréal Philippines také pilotně používá elektromobily pro přepravu produktů, čímž podpořila ekologicky šetrnějších provoz.
Důležitost filipínského trhu v kosmetice podtrhuje rozšíření jednoho z největších světových výrobců kosmetiky. Narůstající trh reflektuje nejen poptávku po kvalitních, západních výrobcích, ale také se soustřeďuje na ekologické otázky realizace podnikání na Filipínách. Kosmetika je na Filipínách obrovským trhem, který je řízen především přes online kanály, a proto ekologie a efektivita podnikání je nedílnou součástí marketingové strategie.
Potenciál pro české kosmetické společnosti je bezesporu na místě a zahraniční kancelář CzechTrade Filipíny se tomuto oboru bude aktivně věnovat právě v roce 2025.