Společnost PSA zastaví výrobu vozidel Peugeot 108 a Citroën C1 vyvinutých s Toyotou

V rámci změny strategie v ultrakonkurenčním odvětví automobilového průmyslu se koncern PSA rozhodl nenahrazovat výrobu dvou malých městských vozů Peugeot 108 a Citroën C1, které vyrábí společně s Toyotou ve společném závodě TPCA v Kolíně v ČR.

V rámci změny strategie v ultrakonkurenčním odvětví automobilového průmyslu se koncern PSA rozhodl nenahrazovat výrobu dvou malých městských vozů Peugeot 108 a Citroën C1, které vyrábí společně s Toyotou ve společném závodě TPCA v Kolíně v ČR.

Podle údajů IHS Market tržní podíl mini-automobilů segmentu A v Evropě již několik let výrazně klesá, a to z více než 10 % prodejů v roce 2010 na méně než 7 % v roce 2019.

Mini třída, které v poslední době ve městech konkuruje car sharing, nemůže soutěžit s víceúčelovými automobily segmentu B vybavenými opravdovým zavazadlovým prostorem. Zároveň si vozidla segmentu B již celé desetileté udržují svůj podíl na trhu kolem 30%. V této souvislosti se společnost PSA rozhodla upustit od výroby městských vozidel Peugeot 108 a Citroën C1, tedy modelů vyvinutých podle Toyoty Aygo.

„PSA opustí závod v Kolíně v České republice a současný způsob byznysu v segmentu A, na kterém konstruktéři pravděpodobně prodělali nejvyšší ztráty v Evropě,“ informoval jistý zdroj agenturu Reuters. V souladu s dohodou zveřejněnou na konci roku 2018, se Toyota stane v lednu příštího roku stoprocentním vlastníkem závodu TPCA, který vlastnila se společností PSA od roku 2002. 

Otázka pokračování výroby vozidel o délce menší než 4 metry v koncernu PSA nebyla do této doby zcela dořešena. Až nyní je podle určitých zdrojů rozhodnuto, PSA došla k závěru ukončit během několika příštích let ságu dvou bratranců z roku 1970, vozů Peugot 104 a Citroen LN, sahající až k samotným počátkům konstruktéra.

Zdroj: Usine Nouvelle
Zpracoval kolektiv zahraničních pracovníků CzechTrade v Paříži

 

Pravidelné novinky e-mailem