Spotřebitelé v Belgii mají v čím dál větší oblibě produkty se spolehlivou ekoznačkou

Přestože si většina spotřebitelů v Belgii uvědomuje, že při nákupu výrobků je třeba brát ohled na životní prostředí, mnozí si nejsou jisti, jak na to.

Zatímco 92 % respondentů uvedlo, že jejich spotřeba by měla být ekologicky šetrná, 85 % z nich doplnilo, že považují za užitečné, pokud výrobky a služby obsahují informace o své udržitelnosti.

Ilustrační fotografie

Tato zjištění byla zveřejněna po průzkumu sdružení na ochranu práv spotřebitelů Test Achats. Průzkum také ukázal, že čtyři z deseti spotřebitelů mají dnes mnohem větší ekologické povědomí, než tomu bylo ještě před pěti lety. To však závisí na tom, zda spotřebitelé mají správné informace, aby se mohli rozhodovat udržitelným způsobem.

Průzkum dále ukázal, že dvě třetiny respondentů mají jen malé nebo žádné znalosti o požadavcích, na nichž jsou ekoznačky založeny, a že jsou zmateni jejich množstvím. 

Revoluce proti plastům. Startup Refork vyvinul rozložitelné příbory

V reakci na tato zjištění se Test Achats zasazuje o zavedení centralizovaného systému na úrovni EU, který by na základě vhodných kritérií předem schvaloval značky pro akreditaci tak, aby se dle jejich slov posílila důvěra spotřebitelů a zajistil úspěch nezbytného ekologického přechodu.

Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Belgie.
Zdroj: https://brusselstimes.com/

• Témata: Ekonomika ve světě
• Teritorium: Belgie | Evropa | Zahraničí