Prioritu v investicích mají primárně dva projekty. Prvních z nich je vybudování takzvaného pacifického vlaku, který se má napojit i na guatemalský železniční systém, přes který by se mělo dát dostat až k projektu Mayského vlaku v Mexiku.
Projekt počítá s využitím 343 km již existující tratě a výstavbou 193 km tratě nové. Tento projekt nemá za cíl pouze zlepšit přepravu v oblasti, ale také pozvednout její ekonomický rozvoj a zajistit její lepší mezinárodní propojení.
Druhý plánovaný projekt nese název Los Chorros a obsahuje výstavbu nového viaduktu a rozšíření již existující dálnice na několika místech až na 8 jízdních pruhů. Toto rozšíření je součástí expanze celého západního koridoru, který má zajistit lepší dopravní spojení, bezpečnost a logistiku pro přepravu zboží.
Vláda nabídla firmám, které budou viadukt stavět, daňové prázdniny. Zájem o účast v těchto projektech již projevily některé jihokorejské firmy. Zákonodárci už schválili úvěr, který se Středoamerickou bankou pro ekonomickou integraci dohodli na financování těchto projektů.