Firma uvedla, že tankování jejich vozidel bude trvat méně než 15 minut. Zákaznické pilotní projekty mají začít v příštích několika letech, přičemž komercializace je plánována na druhou část tohoto desetiletí.
Poskytovatelem palivových článků bude Cellcentric, společný podnik s Daimler Truck, který byl založen v březnu 2021. Podle prezidenta společnosti Volvo Trucks budou elektrická nákladní vozidla s palivovými články na vodíkový pohon vhodná zejména pro dlouhé vzdálenosti a těžké, energeticky náročné úkoly.
Elektrifikace dálkových a těžkých nákladních vozidel představuje svůj vlastní soubor výzev. Kamionová doprava na dlouhé vzdálenosti potřebuje pokročilé technologie pro vysokovýkonné nabíjení a nebo velké baterie. Zaměření společnosti Volvo Trucks na technologie s nulovými emisemi ji postaví do konkurence se společnostmi, jako jsou Tesla a partner Daimler Truck, které obě vyvíjejí elektrická nákladní vozidla.
Jaké nové typy letounů nabízejí tuzemští výrobci?
Zatímco v některých oblastech panuje nadšení z potenciálu vozidel na vodíkový pohon, existují překážky, pokud jde o rozšiřování tohoto sektoru, což potvrdila společnost Volvo Trucks. Poukázala na výzvy, včetně rozsáhlých dodávek zeleného vodíku a také skutečnosti, že infrastruktura pro doplňování paliva pro těžká vozidla musí být vyvinuta.
Rozvoj výroby vodíkových aut je též velkou exportní příležitostí pro dodavatele těchto technologií z České republiky, a to nejen pro Volvo, ale dalšího velkého výrobce, automobilku Scania, na kterého může české firmy pomoci zkontaktovat zahraniční kancelář CzechTrade ve Švédsku.