Tato nová technologie se nachází na dálnici E20 Örebro-Hallsberg. Iniciativa reaguje na zákon EU, který vyžaduje, aby všechny nové automobily prodávané od roku 2035 měly nulové emise CO2.
Trvalá elektrifikovaná silnice umožňuje vozidlům nabíjet se během jízdy, což podle odborníků posílí možnost překonávat delší vzdálenosti s menšími bateriemi a vyhýbat se čekání na nabíjecích stanicích.
Švédská dopravní správa Trafikverket tvrdí, že elektrifikace je klíčem k dekarbonizaci dopravního sektoru a pracuje na několika řešeních. Provozovatelé plánují, že elektrifikovaná silnice E20 bude dokončena do roku 2025. Zatím nebyla vybrána konkrétní metoda nabíjení, ale může zahrnovat catenary, vodivé (zemní) nebo induktivní systémy nabíjení.
Švédsko spolupracuje s Německem a Francií na výměně zkušeností v oblasti elektrických silnic a plánuje rozšíření elektrických silnic o dalších 3000 km do roku 2045.