Téměř všechny automobilky v Mexiku opět zvýšily svou produkci

Dle Národního statistického úřadu INEGI se po paralýze způsobené vládními nařízeními v souvislosti s šířením koronaviru automobilový sektor opět dostává na úroveň produkce před krizí.

V posledních čtyřech měsících výroba i export výrazně klesly. V dubnu a květnu, kdy byla výroba v Mexiku plošně zakázána, registroval sektor propad o více než 90 %, a jednalo se tak o největší pád v historii. Tyto ztráty bude těžké překonat a přes to, že v červenci se sektor dokázal výrazně reaktivovat, ředitel Mexické asociace automobilového průmyslu (AMIA) sdělil, že automotive ukončí tento rok s meziročním 28% propadem. Největší zvýšení produkce však po uvolnění sanitárních opatření v Mexiku aktuálně registrují BMW a Ford.

Během ledna a července výroba automobilů klesla o 35,5 %, a to konkrétně na 1 467 644 kusů, přičemž na vývoz šlo 1 274 517 vozů. Nutno dodat, že automobilový sektor je navíc v Mexiku do velké míry závislý na poptávce ze strany svého severního souseda, tedy USA. 


Co se autodílů týče, právě díky vysoké severoamerické poptávce po těchto produktech, prezident Národního průmyslu autodílů (INA), Óscar Albín, předpokládá, že toto průmyslové odvětví dosáhne opětovného oživení během dvou let, přičemž předpokládá meziroční propad o 23 % s obratem 75 308 milionů dolarů, což by bylo zhruba o 22 milionů dolarů méně než v roce minulém.

Zdůrazněme však, že se automobilový sektor velmi dobře vzpamatovává a pokud nedojde k žádným novým sanitárním opatřením, tak by mohla být výroba opět brzy na loňské úrovní. 

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Mexico City
Zdroj: El Economista

Pravidelné novinky e-mailem