Tesco jako první řetězec ve Velké Británii masivně podpoří prodej rostlinných alternativ k masu

Největší supermarket ve Velké Británii Tesco si od října roku 2020 dává za cíl ke konci roku 2025 zvýšit prodej veganského masa na 300 % oproti současným hodnotám. Dle retailera se za poslední rok zvedla poptávka právě po veganských burgerech, párcích a mletých substancích zvýšila o polovinu. Firma v reakci na poptávku rozšířila své portfolio o balení s většími porcemi pro celé rodiny.

Cíl byl stanoven po konzultaci se Světovým fondem na ochranu přírody (WWF), jakožto dlouholetým charitativním partnerem firmy Tesco, který si od roku 2018 nastavil metu omezit dopad nakupování potravin na životní prostředí o polovinu. Tento trend paradoxně podpořily vládní restrikce v reakci na rozšíření koronaviru, kdy si lidé v karanténě a na home-office začínají více hlídat své stravovací návyky a začínají si více uvědomovat dopady jejich jídelníčku na životní prostředí. 

Britský výrobce veganského masa Meatless Farm v reakci na prudké zvýšení poptávky po těchto výrobcích vybral 24 milionů liber na podporu udržitelného stravování po celém světě a věří že tento trend bude pokračovat i po skončení opatření.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Londýn
Zdroj: Guardian

Pravidelné novinky e-mailem