V Německu můžete Model 3 nově získat o 2000 eur levněji, za 40 990 eur. V Číně se slevy o necelých 2000 eur dočkal Model S, s aktuální cenou okolo 92 990 eur. Podobných cenových škrtů se dočkal i americký trh, navíc doplněný o slevu více než 30 % na Teslou vlastněný asistenční software pro řidiče.
Trh s elektromobily slábne celosvětově, což značí problém nejen pro Teslu, která zahájila rok s výrazným poklesem prodejů. V případě Tesly šlo, po čtyřech letech, o první případ, kdy prodala meziročně méně vozidel. Konkrétně za první kvartál minulého roku prodala o necelých 40 000 elektromobilů více než za ten letošní (386 810 elektromobilů).
ExportMag.cz: Odkaz Bati žije, exportéři zavádějí jeho systém vedení firmy
Americkému výrobci nepomáhá ani rostoucí saturace trhu s elektromobily. Čínský výrobce BYD konkuruje Tesle na mezinárodní úrovni, stejně jako VW se svojí rostoucí nabídkou elektromobilů. Kromě toho se objevují nové pochybnosti o kvalitě vozidel Tesla. V půlce dubna musela společnost stáhnout prakticky všechny dosud vyrobené Cybertrucky kvůli poruchovosti plynového pedálu.
To vše je vystaveno skepsi investorů, i s ohledem na plánovaný levnější model Cybertrucku, který však ještě chvíli neuvidíme. Větší jasnost by mohla přinést prezentace výkazů za první čtvrtletí. Mezitím se akcie společnosti v aktuálním roce propadly o 37 %. Možná i z tohoto důvodu oznámila Tesla, že bude rušit více než 10 % ze 140 000 pracovních míst po celém světě.
Oči investorů a akcionářů se upírají i k rozhodnutí soudu ve státě Delawere (USA), který na konci ledna prohlásil miliardový platový balíček určený společnosti Tesla za neplatný kvůli neschopnosti prokázat dohodnutou kompenzaci za adekvátní a distribuci nepravdivých informací o balíčku svým akcionářům. Společnost si však za balíčkem stojí a plánuje kroky k nápravě situace.