Projekt bude zpočátku soustředěn na vývoj a komercializaci pohonů ve třídě 2 Megawatt pro aplikaci v budoucích hybridních, plně elektrických a hydroelektrických letounech. Cílem H2EPS je urychlení dekarbonizace leteckého sektoru.
Projekt je ukázkou symbiózy cutting edge výzkumu a komerčního záměru. Univerzita v Nottinghamu má v současnosti jeden z nejkvalitnějších výzkumných programů na vývoj elektrických pohonů budoucnosti a světové špičky v tomto oboru. EAG poskytne přístup ke komerční aplikaci a své obchodní know-how.
Jaké nové typy letounů nabízejí tuzemští výrobci?
The Electric Aviation Group slibuje na základě spolupráce navazující vývoj prvního true zero letounu, který bude schopný pojmout až 90 pasažérů s nulovými emisemi CO2 a NOx. Letoun by měl fungovat na bázi kombinace vodíku s elektrickým pohonem a měl by být primárně určen k regionálním letům na kratší vzdálenosti pod označením H2ERA. EAG získal financování vývoje od společností Falko a CityJet.