Starosta čtvrtého bukurešťského sektoru Daniel Băluță oznámil, že projekt v hodnotě přibližně 2,5 miliardy eur bude financován z nevratných evropských fondů. Bukurešťské metro denně využívá 400–500 tisíc lidí.
Komise bude v nadcházejícím období analyzovat nabídky a do konce roku vybere vítěze. Stavební práce mají být zahájeny v roce 2025 a dokončeny nejpozději do pěti let.
Čtrnáct nových stanic metra propojí Gara de Nord s jižní částí města u vlakového nádraží Gara Progresul. Podle starosty Băluțy tato nová trasa metra výrazně sníží silniční dopravu a poskytne významný impuls hospodářskému rozvoji v jižní části Bukurešti.
ExportMag.cz: Ve světě vzniká síť ekologických učeben Archimedes s českými technologiemi
Na trať M4 v úseku Gara de Nord – Gara Progresul byly původně vyčleněny finanční prostředky ve výši 300 milionů eur z Národního plánu oživení a odolnosti (PNRR) podporovaného ze strany EU, ale kvůli delší době výstavby se nepodařilo splnit požadované podmínky. Mezitím byly na severu Bukurešti zahájeny práce na nové lince metra M6, která spojí hlavní město s letištěm Henriho Coanda.