Projekt Development Road, jehož cílem je propojit Asii s Evropou, představuje ambiciózní investici ve výši 19,9 miliardy dolarů. Podle tureckého ministra dopravy a infrastruktury Abdulkadira Uraloğlua zahrnuje výstavbu rozsáhlé sítě železnic a silnic vedoucích přes Irák a Turecko.
Klíčovým bodem projektu je přístav Grand Faw v Basře na jihu Iráku, který bude propojen s Tureckem, a následně s Evropou, což zkrátí čas přepravy zboží oproti stávající trase přes Suezský průplav.
ExportMag: Světelný tunel nebo les ze skla. Česká svítidla září za mořem i v Arábii
Železniční infrastruktura zahrnuje výstavbu 1655 kilometrů nových tratí, které doplní stávajících 439 kilometrů. Současně probíhá stavba 928 kilometrů železnic s rozpočtem 7,1 miliardy dolarů a plánuje se dalších 727 kilometrů. Silniční část projektu zahrnuje 331 kilometrů dálnic, včetně úseků mezi obcemi Ovaköy a Cizre a dále mezi Cizre a Şanlıurfou, s celkovou investicí 2 miliardy dolarů. Projekt má za cíl nejen zlepšit přepravní kapacity a posílit hospodářskou spolupráci mezi zeměmi v regionu.
Projekt, který má být zahájen už v příštím roce, slibuje vznik unikátního dopravního koridoru. Ten pak umožní přepravu až 7,5 milionu kontejnerů ročně. Tento plánovaný dopravní koridor je považován za nejkratší a nejefektivnější spojení mezi Perským zálivem a Evropou. Tímto krokem se Turecko a Irák snaží zvýšit svůj význam v globálním dodavatelském řetězci a nabídnout výhodnou alternativu tradičním přepravním trasám.