Více než 50 % národního exportu je generováno právě prostřednictvím kontaktů, které byly navázané během těchto akcí. Veletrhy mají kladný vliv na ekonomiku. V roce 2022 se zasloužily se o růst o 0,7 % HDP, což odpovídá 10,6 miliardy eur, a také přispěly k 4% růstu cestovního ruchu.
Jak veletrhy pomáhají třem tahounům italské ekonomiky? Jde o technologický sektor, zemědělsko-potravinářské výrobky a stavebnictví spolu s nábytkářstvím. Z celkového nárůstu tržeb o 38,7 miliardy u 3800 vzorových společností je 11 % výsledkem veletržních aktivit. U těchto tří sektorů zpráva odhaduje pozitivní vývoj obratu i do roku 2026 na více než 50 miliard eur, a to především díky exportu.
ExportMag: Světelný tunel nebo les ze skla. Česká svítidla září za mořem i v Arábii
V tomto případě mají veletrhy opravdu zásadní roli. Multiplikační efekt by mohl být ještě efektivnější, pokud by se systému podařilo přilákat více malých a středních podniků, které, přestože jsou páteří italské průmyslové struktury, představují pouze 22 % vystavovatelů či návštěvníků veletrhů.
Tipy pro české exportéry
Pro české exportéry, kteří vstupují na italský trh nebo zde hodlají rozšířit svou působnost, je účast na veletrzích zásadní, a to ať už v roli vystavovatelů či účastníků. Italové totiž kladou velký důraz na osobní kontakt, reference a komunikace v italštině.
Milánská kancelář CzechTrade tradičně organizuje účast například na veletrzích CREMONA MUSICA (hudební nástroje), COSMOPROF (největší kosmetický veletrh v Evropě), ZOOMARK (produkty pro domácí mazlíčky), MECSPE (zpracovatelský průmysl), ECOMONDO (veletrh zaměřen na ekologii) či AEROSPACE & DEFENSE MEETINGS (B2B akce pro společnosti z oboru letectví a obrana).
Sledujte proto kalendář akcí CzechTrade, kde naleznete italské veletrhy, na kterých se plánuje společný český stánek, nebo neváhejte CzechTrade oslovit, pokud máte zájem o konkrétní veletrh či jakoukoliv asistenční službu v tomto teritoriu. Agentura je schopna vám pomoci s orientací na trhu a s komunikací v italštině.