Meeting Point CzechTrade 2019 představil řadu novinek

Agentura CzechTrade uspořádala na začátku února 2019 v pořadí již 19. ročník setkání podnikatelů s řediteli zahraničních kanceláří CzechTrade z celého světa. Dvoudenní akci v pražském hotelu Ambassador si nenechalo ujít téměř 400 českých firem.

V rámci konzultací se firmy dozvěděly o exportních příležitostech a specifikách konkrétních trhů, a to přímo od zástupců CzechTrade, kteří v teritoriích dlouhodobě působí. Podnikatelé tak ušetřili mnoho hodin příprav, analýz a průzkumů nových exportních teritorií. Od začátku roku 2019 působí agentury CzechTrade a CzechInvest v zahraničí společně, a tak se nově v portfoliu více než pěti desítek zemí objevily Japonsko a Jižní Korea.

Součástí prvního dne Meeting Pointu byla též tisková konference. Na ní ministryně průmyslu a obchodu Marta Nováková informovala, mimo jiné, o velmi úspěšném roku 2018 pro český zahraniční obchod. České zboží putovalo do více než 2 stovek zemí světa, kam exportéři vyvezli zboží a služby za rekordních téměř 4,4 bilióny Kč. Ministryně poděkovala všem zúčastněným institucím, které spolupracují na tom, aby české firmy uspěly na zahraničních trzích.

Generální ředitel CzechTrade Radomil Doležal ve své prezentaci shrnul výsledky agentury za loňský rok. Počet agenturou zprostředkovaných zakázek loni meziročně stoupl o 3 %. A zvýšil se i počet firem, které díky CzechTrade pronikly na zahraniční trhy. O prestiži agentury mezi českými exportéry svědčí i zájem o akci Meeting Point.

Odkaz Bati žije, exportéři zavádějí jeho systém vedení firmy

Další novinkou 19. ročníku byly společné prezentace vybraných teritorií. Ve čtyřech blocích představili ředitelé zahraničních kanceláří nejžhavější novinky, projekty a příležitosti z Kanady, Austrálie, Thajska, Vietnamu, Chorvatska, Srbska, Bulharska, Itálie a Španělska. Druhý den navštívili Meeting Point premiér Andrej Babiš, předseda AMSP ČR Karel Havlíček a náměstek MPO Vladimír Bärtl, kteří společně představili novou inovační strategii České republiky, pojmenovanou „Czech Republic: The Country For The Future“.

Pro české zástupce v zahraničí vyplývá ze strategie nový úkol – šířit dobré jméno České republiky jako země inovacím otevřené a inovace podporující. Premiér Andrej Babiš ve svém projevu zdůraznil připravenost vlády podporovat české podnikatele v zahraničí, především mimo země EU.

Doporučujeme