Letecký petrolej stojí podle Brazilské asociace leteckých společností Abear až za třetinou veškerých nákladů tohoto odvětví a je tak pro letecké společnosti jedním z nejméně ekonomicky efektivních produktů.
Meziměsíčně bude cena navýšena o 6,7 %, v loňském roce dosáhl růst ceny dokonce 92 %. Eduardo Sanovicz, ředitel asociace Abear, tvrdí, že značný vliv na rostoucí cenu leteckého paliva má po pandemii i právě probíhající válka na Ukrajině, jež má za důsledek jak posilování dolaru, tak růst ceny ropy.
Španělsko chce vyslat vlastní raketu do vesmíru
Brazílie je rovněž jedinou zemí na světě, která platí regionální daň z leteckého petroleje i na svém vlastním teritoriu. Jiné zahraniční aerolinky jsou od těchto daní osvobozeny, tankují-li na státním území své země. Proto jsou často brazilské vnitrostátní lety dražší, než lety mezinárodní na stejnou vzdálenost.