V Číně začala platit nová pravidla pro označování kosmetiky

Čína představila nové regulace etiket na kosmetiku. Chce tím zabránit klamavým informacím často uváděným na výrobku.

Dne 31.5.2021 Čínská národní asociace pro zdravotnické produkty představila opatření na administraci kosmetických etiket, která popisují, jaké informace mají výrobci uvádět na výrobcích.

Nové požadavky na etikety navazují na sérii regulací v kosmetickém průmyslu, které byly zavedeny v Číně od 1.1.2021.

Nová opatření k označení na etiketách začnou platit od 1.5.2022 a budou platit i na kosmetické produkty, které jsou poskytovány zákazníkům ve formě vzorků, dárků a formou kupónů nebo voucherů.

Čína patří mezi lukrativní trhy. Kosmetický průmysl dosáhl v roce 2020 hodnoty 340 miliard RMB (přibližně 53 miliard dolarů). Tento růst nicméně vedl i k tomu, že řada kosmetických produktů čelila stížnostem, že klamala spotřebitele v údajích o účinnosti, obsahu či zdravotních benefitech. Čínské úřady proto rozhodly vytvořit jasná pravidla, aby zajistily transparentnost pro koncové zákazníky.

Zpracoval: kolektiv kanceláře CzechTrade Čína se sídlem v Šanghaji.




• Oblasti podnikání: Farmaceutický průmysl | Obchod
• Teritorium: Asie | Čína | Zahraničí