Francouzský automobilový trh se stále nevrátil na úroveň roku 2019

Letošní duben byl pro francouzský automobilový průmysl úspěšnější než v roce 2020. Nicméně i tak výrazně zaostává za čísly před pandemií covidu-19. Podle údajů zveřejněných 1. května francouzskou Asociací výrobců automobilů (Comité des constructeurs français d’automobiles, CCFA) vyjelo na ulici celkem 140 428 nových vozidel, což je o 25,4 % méně než v dubnu 2019. Nedostatek automobilových čipů a opatrné chování spotřebitelů nadále zpomalují toto odvětví. Za první čtyři měsíce roku 2021 zaznamenal trh 582 219 registrací, což je o 21,5 % méně v porovnání se stejným obdobím v roce 2019.

Podle údajů zveřejněných 1. května francouzskou Asociací výrobců automobilů (Comité des constructeurs français d’automobiles, CCFA) vyjelo na ulici celkem 140 428 nových vozidel, což je o 25,4 % méně než v dubnu 2019. Nedostatek automobilových čipů a opatrné chování spotřebitelů nadále zpomalují toto odvětví.

Nové uskupení Stellantis, které zahrnuje společnosti PSA a FIAT Chrysler (FCA), v dubnu zaznamenalo 50 181 registrací (-30,6 %). Peugeot uvádí za duben tohoto roku 26 143 dodávek (-23,4 %), Citroën 14 129 (-35,4 %), Opel 3 865 (-41,6 %) a DS 1 850 (-5 %). Z italsko-americké strany hlásí Fiat 3 470 registrací (-46,4 %) a Jeep 668 (-30,7 %). Skupina Stellantis, lídr trhu s automobily ve Francii, zaznamenala pokles podílu na trhu z 38,4 % na 35,7 %.

Skupině Renault se daří hůře než uskupení Stellantis. S 29 935 registracemi poklesla v tomto roce o 32,5 % oproti dubnu 2019. Konkrétně značka Renault představuje 21 841 kusů (-30,6 %), Dacia 8 025 kusů (-35,8 %) a Alpine registruje pokles nových registrací o 80,4 %. Dvojka na francouzském trhu s automobily (tj. skupina Renault) tak zaznamenala pokles svého podílu na trhu o 2,3 pp na 21,3 %.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade ve Francii.
Zdroj: Usine Nouvelle




• Témata: Ekonomika ve světě
• Oblasti podnikání: Automobilový průmysl
• Teritorium: Evropa | Francie | Zahraničí