V Japonsku roste trh s potřebami pro domácí mazlíčky

Jedním z vedlejší důsledků globální pandemie covid-19 se zdá být zvýšený zájem spotřebitelů o chovatelské potřeby pro domácí mazlíčky, a to především v kategorii základního vybavení.

Pandemie koronaviru omezila či zcela převrátila způsob života lidí po celém světě a ani Japonsko není výjimkou. Jedním z důsledků této nenadálé změny, kdy řada lidí tráví doma výrazně více času než v minulosti, je i zvýšená poptávka po chovu domácích mazlíčků. Minimálně lze tak usuzovat z květnových dat ósackého e-shopů s chovatelskými potřebami MOCOPET, kde prodeje psích klecí pro malá a střední plemena vzrostly oproti loňskému roku až trojnásobně.

Výrazný nárůst prodejů během nouzového stavu, který v Japonsku trval od poloviny dubna do konce května, zaznamenali pak i další prodejci. E-shop Poodle.me se např. za duben až květen pochlubil více než 10% nárůstem tržeb a jiný provozovatel celonárodní sítě obchodů s chovatelskými potřebami podle deníku Nikkei dokonce zaznamenal během dubna a května nárůst v tržbách až o 50 %.

Již v minulosti perspektivní japonský trh s potřebami pro domácí mazlíčky tak zaznamenal nový impulz, a nadále skýtá pro české exportéry velmi zajímavý potenciál.

Zdroj: Nikkei
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade/CzechInvest v Tokiu

Pravidelné novinky e-mailem