Strategický přístav leží 78 kilometrů severně od Limy a umožní přímé lodní spojení s asijskými přístavy. Čas přepravy z Číny se výrazně zkrátí, a to o celých 10 dní. S technickým zázemím pro obsluhu velkých dopravních lodí (do 24 tisíc kontejnerů) se má Chancay stát hlavním obchodním a logistickým uzlem na jihoamerickém pobřeží Pacifiku.
Chancay byl vystavěn a bude spravován čínskou společností Cosco Shipping, která získala koncesi na provoz na dobu 50 let. Na slavnostní otevření dorazí i čínský prezident Si Ťi-pching. Očekává se, že megapřístav zvládne obsloužit až 130 milionů kontejnerů za rok.
ExportMag.cz: Jihoameričané jsou posedlí krásou. Investují do ní navzdory krizi
Do přístavu již přijela první čínská loď. Další tři by měly do přístavu dorazit během pár dní. První nákladní lodě vezou 14 tisíc kontejnerů různorodého zboží mezi nimi elektroauta nebo solární panely.
Peru je významným exportérem surovin, jako jsou měď, zlato, a zemědělských produktů. Přístav tak bude do budoucna hrát důležitou roli v logistice těchto komodit.
Číňané v Peru chystají sedm dalších investičních projektů v těžebním průmyslu v celkové hodnotě 11 371 milionů dolarů. Díky rozšíření obchodních tras s Asií přístav podpoří také import levných čínských výrobků. Peruánské firmy nicméně očekávají, že do země začnou proudit také levnější komponenty, které jim pomohou rozvíjet vlastní výrobní kapacity a přístav podpoří i vývoz dalších peruánských produktů.
Kromě toho Peru počítá s vybudováním Speciální ekonomické zóny poblíž přístavu, která bude po určitou dobu osvobozena od daní, aby přilákala investory a nové výrobní podniky.
Peruánská asociace automobilového průmyslu očekává mimo investice do logistických center a služeb, také investice v podobě nově zřízených montoven motorových i elektrických vozidel. Významný rozvoj logistické infrastruktury v okolí přístavu podpoří vznik nových pracovních míst a usnadní obchod nejen v rámci Peru, ale také s okolními zeměmi.