Zdroj: CzechTrade

Velikost mexického potravinářského průmyslu láká české výrobce potravin a nápojů

V Mexiku žije přibližně 130 milionů obyvatel a s přispěním dohody o volném obchodu T-MEC (Kanada-USA-Mexiko) se stalo exportní branou do USA.

V Mexiku se díky rozvinutému průmyslu ukrývá řada obchodních příležitostí, a to mimo jiné právě v potravinářském průmyslu. Mexiko je 11. nejvýznamnějším výrobcem zpracovaných potravin na světě,  a také patří mezi jejich největší spotřebitele, což také dokazuje přítomnost mezinárodních společností, jakými jsou například Nestlé, Danone, Unilever, Mondeléz, Heinz, Mars, Ferrero, Bacardi, Kellogg’s.

Různé druhy nezdravého jídla
Ilustrační fotografie

Zpracované potraviny a nápoje se v Mexiku distribuují do více než 30 řetězců s přibližně 3 300 obchody. Kromě toho je po celé zemi asi 2 500 obchodních domů a 60 500 specializovaných prodejen (prodejny s alkoholem, bio potravinami, gourmet prodejny aj.). Důležité postavení na trhu zaujímají i obchodní řetězce z USA jako na příklad Walmart, Costco a Sam´s Club.

Centrem potravinářského a nápojové průmyslu je bezesporu hlavní město a jeho přilehlá metropolitní oblast, kde má mimo jiné sídlo většina společností působících v sektoru.

Velikost mexického potravinářského průmyslu a úspěchy českých potravinářských a nápojových společností v zemi láká další české výrobce k tomu, aby své produkty začaly do země vyvážet. Řada z nich ke svému startu volí obchodní cestu a jednání s potenciálními distributory, další pak účast na veletrhu. Ideální vstupní branou nejen do Mexika, ale do celé Latinské Ameriky je v tomto ohledu Expo ANTAD, největší potravinářský a nápojový veletrh na americkém kontinentu.

Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Mexiko.

• Oblasti podnikání: Potravinářský průmysl
• Teritorium: Amerika | Mexiko | Zahraničí

Doporučujeme