Většina seniorů v Itálii je po pandemii „digitálnější“

60% Italů ve věku nad 60 let přiznalo, že využívají mnohem snadněji moderní technologie a mobilní aplikace než na začátku pandemie.

Videohovory, nakupování a streamování filmů, to jsou nejoblíbenější moderní aktivity Italů nad 60 let. Data vyplývají z mezinárodního průzkumu Readly-YouGov, ve kterém se italští senioři umístili na prvním místě v hodnocení digitalizace návyků. Výzkum zkoumal to, jak se změnily digitální návyky lidí starších 60 let od začátku pandemie do současnosti.

Itálie je poměrně známá tím, že digitalizace návyků postupuje poměrně pomalým tempem. V rámci průzkumu však 60% Italů starších 60 let potvrdilo, že se jejich životní styl v měsících lockdownu více zdigitalizoval. Nejvíce se v posledním roce a půl změnil přístup italských seniorů k videohovorům (+34%), online nakupování (+28%), sledování filmů ve streamingu (+21%) a čtení knih, digitálních časopisů a novin (+19%).

Navíc v této věkové skupině 63% respondentů věří, že jejich životní styl bude i po pandemii stále více digitální. Ve srovnání s odpověďmi respondentů z jiných zemích, kde byl průzkum proveden, jsou Italové nad 60 let zdaleka těmi, kteří během pandemie nejvíce „digitalizovali“ své návyky, ve srovnání se 48% Švédů, 44% Britů, 40 % Nizozemců, 38% Australanů, 39% Američanů, 25% Němců. Co se týče plánů italských seniorů po pandemii, nejvíce se těší na cestování (43%), večeře s rodinou a přáteli (20%), na akce jako koncerty a sportovní akce (14%) či setkávání se se staršími příbuznými (4%).

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Itálie.
Zdroj: ANSA




• Témata: Ekonomika ve světě
• Oblasti podnikání: Cestovní ruch, volný čas | E-commerce
• Teritorium: Evropa | Itálie | Zahraničí