Dřevozpracující průmysl ve Vietnamu začíná propagovat online prodeje k dosažení nových trhů

Vietnamské firmy zpracovávající dřevo byly vyzvány, aby využívaly více online prodejních cest k dosažení nových trhů a zákazníků, především v průběhu aktuální pandemie COVID-19.

Trần Việt Tiến, vedoucí Asociace řemeslné výroby a dřevozpracujícího průmyslu v Ho Či Minově Městě (HAWA), uvedl následující: „Mnoho místních nábytkářských firem nabízí nové modely a design svých produktů, nicméně vzhledem k aktuální pandemii nejsou schopny dostatečného odbytu, zakázek je málo.“
Dzung Nguyen, výkonný ředitel ve společnosti HMD Information Technology, člen kalifornské firmy Yes4All, vzkázal: „Dodávky vietnamského nábytku budou k dostání na Yes4all ke konci května.“ Ředitel, který dále zdůraznil, že Yes4All funguje na Amazonu a Ebay, prohlásil, že za touto spoluprací stojí dlouhá vyjednávání a přípravy mezi Yes4All a NCT, což je místní nábytkářská značka specializující se na vývoz do Evropy.
Yes4All, která má více než10letou zkušenost z online prodejů sportovního zboží, spatřila příležitost nabídnout nábytek z Jihovýchodní Asie americkým zákazníkům. Dle jeho slov může být nábytek prodáván online, tak jako například kuchyňské spotřebiče a pomůcky. Je na čase, aby se nábytek zapojil do online distribučních kanálů. Nábytkářské řetězce již začali nabízet své produkty na e-commerce stránkách jako je Etsy, Amazon nebo Wayfair.
Současně Nguyễn Ngọc Dũng, viceprezident Vietnamské asociace e-commerce (Vecom), prohlásil, že e-commerce je nejlepším možným řešením pro dřevozpracující průmysl v dnešní krizi.
V Číně COVID-19 blokuje zákazníkům přístup ke zboží a také pozastavuje spoustu obchodních dohod po celém světě. Kvůli obavám z nakažení se mnoho nakupujících vyhýbá tradičním showroomům. V důsledku toho Dũng uvedl, že nejrychlejším způsobem, jak se aktuální fluktuaci adaptovat, je prostřednictvím O2O (online to offline).

Přístup k zahraničním zákazníkům
O2O byl obchodní model, který kombinoval online marketing s cílem přilákat zákazníky, aby si zboží nakoupili v kamenném obchodu (offline). Podle expertů je ideálním příkladem „interior tycoon“ od společnosti IKEA.
Jejich model využívá virtuální reality k podpoře prodeje nábytku. I přes tyto výhody zmínil Tiến ze společnosti HAWA jednu překážku: „Aplikovat model O2O není tak snadné. Je za potřebí, aby firma více investovala do HR a technologií. 3D a VR technologie, které zákazníkovi pomáhají vidět a vyzkoušet produkt, jsou velice nákladné.
Nehledě na to, jak moc firma investuje do online kanálů, nesmí zapomínat na svůj offline systém, jako jsou showroomy nebo workshopy. Na konci procesu hrají nejdůležitější roli dva faktory: kvalita produktu a zkušenost zákazníka.“
Dřevěné třísky jsou předním vietnamským vývozním zbožím do Číny, kde celkový obrat činil v roce 2019 více jak 972 miliónů USD (přes 22 miliard CZK). Jednalo se o 79,2 % celkového vývozu dřevařských výrobků z Vietnamu. Během toho Vietnam importoval dřevěná prkna v hodnotě 400 milionů USD (zhruba 9 miliard CZK).
Vláda stanovila za cíl dosáhnout výše 20 miliard USD (zhruba 493 miliard CZK) ve vývozu dřeva do roku 2025. Jedná se prakticky o dvojnásobně větší obrat. K dosažení tohoto cíle bude zapotřebí fundamentálních změn jak ve strategii společností, tak v rozvoji strategií celého odvětví.
Odvětví aktuálně žádá o vládní podporu do institucionálního prostředí, aby došlo k vytvoření co nejpříznivějších podmínek pro rozvoj firemních aktivit. Vláda navíc potřebuje vytvořit prostředky k podpoře vietnamských značek zaměřující se na čistší produkci dřeva a výrobků.

Zdroj: vietnamnews.vn
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade v Ho Či Minově Městě

Pravidelné novinky e-mailem