Výroba nových vozidel v Jižní Africe se zvyšuje

V JAR se vyrobilo v první polovině letošního roku skoro dvakrát více vozidel než ve druhé části loňského roku.

Jihoafrický trh s novými vozidly se po útlumu způsobeném pandemií koronaviru pomalu zotavuje. Návrat k předpandemickým číslům ale nelze očekávat minimálně do roku 2023. Průmysl výroby motorových vozidel totiž čelí zejména výzvám dodavatelského řetězce – chybí dovážené i místní komponenty.

Na zpožděných dodávkách komponentů má vliv pandemie, ale také jistá nedůvěra spotřebitelů, kteří se bojí, že na auto budou dlouho čekat nebo na něj nakonec nebudou mít dostatek financí. Přesto se letos vyrobilo více aut než loni, i když za rokem 2019 produkce stále zaostává. Dalšími problémy, které automobilový průmysl v současnosti trápí, jsou také přerušované dodávky elektrické energie, zpoždění v přístavech nebo rostoucí logistické náklady.

Podíl jihoafrické produkce na celosvětovém trhu klesl z 0,69 % v roce 2019 na 0,58 % v roce 2020, výroba vozidel mezi lety 2019 a 2020 klesla o 29 %. Údaje z 2. čtvrtletí 2021 ukazují, že výroba se více než zdvojnásobila (173 %) ve srovnání s 2. čtvrtletím loni. Tento nárůst souvisí s oživením globální ekonomiky a zvýšené poptávky v Evropě, přesto letošní vývoz vozidel zaostává za rokem 2019. Došlo však k vyššímu prodeji středně těžkých a těžkých užitkových vozidel.

Navzdory zpožděným dodávkám důležitých komponentů, nedostatku oceli a zvýšení cen výroby se očekává, že ještě v letošním roce dojde k dalšímu zlepšení a větší výrobě.

Zpracoval kolektiv pracovníků Zahraniční kanceláře CzechTrade JAR.
Zdroj: news24.com




• Témata: Ekonomika ve světě
• Teritorium: Jihoafrická republika