Výsledná trať má mít veřejné vlastnictví, dopravu po ni by však měla provozovat soukromá společnost. Bývalý premiér Kanady Justin Trudeau v únoru 2025 oznámil, že Ottawa podpoří návrh vůbec první kanadské vysokorychlostní tratě 3,9 miliardami kanadských dolarů pro šestiletý stavební plán.
Podle dosavadních odhadů by měla být trať dlouhá celkem asi tisíc kilometrů. Návrh počítá s rychlostí 300 km/h, což by znamenalo přesun cestujících z Montrealu do Toronta za tři hodiny. V současné době se odhaduje, že by trať měla celkem sedm zastávek – Toronto, Peterborough, Ottawa, Montreal, Laval, Trois-Rivieres a Québec City.
ExportMag.cz: Exportní aliance? Staví vzorové chytré město, šíří slávu českého piva
Následující čtyři roky by měly probíhat zaměřovací práce a vyjednávání pro vytyčení konečné trasy tratě. Cena finální výstavby soukromě provozované tratě by se měla vyšplhat na částku mezi 80 a 120 miliardami dolarů. Dostavba se odhaduje okolo roku 2043.
