Na Středním východě roste trend bezhotovostních plateb a online nákupů

Bezhotovostní platby a online nákupy. Díky krizi způsobené covidem-19 je trend jasně patrný, vzrůstající.

Průzkum, který na Středním východě v nedávné době proběhl jasně ukázal, že celých 53 % obyvatel používá mobilní telefon pro online nákupy a doručování. 90 % lidí uvedlo, že u tohoto způsobu nakupování již hodlají zůstat i v době, kdy krize opadne.

Trend byl patrný již v uplynulých třech letech, nicméně díky nastalé krizi se výrazně zvýšil, jak co do objemu a množství realizovaných transakcí. Průzkum byl uskutečněn mezi 1000 respondenty v SAE, Saúdské Arábii a Egyptě. 70 % z respondentů uvedlo, že jim kvůli covidu-19 klesly příjmy kvůli redukci platů, dalších 49 % uvedlo, že pro ně došlo na druhou stranu i ke zvýšení životních nákladů.

V intencích nákupních trendů průzkum odhalil, že lidé více utratili za nákupy potravin, zábavy a média, pokles útrat pak zaznamenalo oblečení a obuv, útraty v restauracích a jejich doručovací služby. Lidé nakupovali v průměru méně, ale když nakupovali, utratili za nákup výrazně více než před krizí.

Současná krize by tak mohla dle výkladu výsledků průzkumu přimět velká nákupní centra v regionu k přehodnocení jejich prodejního formátu a strategie nabídky produktů. Je těžké předjímat, jak se prodejci v těchto nákupních centrech skutečně v budoucnu zachovají. Nicméně průzkumy ukazují, že zákazníci si navykli formou online nákupů pořizovat mnohem širší spektrum zboží, než tomu bylo dříve.

Tento trend tak může vyústit v to, že „kamenný obchod“ se stane místem, kde se zákazník vizuálně seznámí s produktem, jeho kvalitou a samotný obchod pak bude realizován ve virtuálním světě. Nákupní centra tak budou možná více v pozici showroomu, což přinese i změnu formátu jednotlivých prodejen, dispozic vnitřních prostor atd.

Lidé také začali mnohem více používat sociální média a komunikační aplikace, kdy nejrozšířenější je WhatsApp.

Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade v Dubaji
Zdroj: https://www.arabianbusiness.com

Pravidelné novinky e-mailem