Za parfumerii se v Kolumbii utratí 687 milionů US$ ročně

Podíl parfumerie v sektoru kosmetiky tvoří 20 % a drží se tak na prvním místě.

Více než 1 200 společností, domácích i zahraničních, spadá do sektoru kosmetiky, který neustále roste. Podle Euromonitoru, vzrostl obor kosmetiky oproti minulému roku o 3,1 %, konkrétně se jeho hodnota odhaduje na 3,572 miliard US$. Roční výdej na osobu v roce 2018 činil 70 US$, o 4,5 % více než rok předchozí. Prodej parfémů vzrostl o 2,4 % oproti roku 2017. Vzhledem k podílu na trhu parfumerii následuje ústní hygiena s 18 % a 610 miliony US$ , hygiena pro muže s 475 miliony US$ a vlasová kosmetika s 523 miliony US$, péče o pokožku s 471 miliony US$ a make-up s 382 miliony US$. Z 67 % převažuje retail, přímý prodej tvoří 31 % a online prodej pouze 2 %, nicméně stále roste. Za tento rok zatím vzrostla celkově spotřeba v oblasti kosmetiky o 5,6 % oproti roku 2018, což je největší růst od roku 2015. Kolumbie je 4. zemí v regionu s největším sektorem kosmetiky. Před ní se nachází Brazílie, Mexiko a Argentina. Podle ProColombia byla Kolumbie v roce 2018 druhým největším exportérem kosmetiky v regionu. Import činil 401 milionů US$ s 6,1% růstem oproti minulému roku. Nejvíce se importovalo z USA, Mexika, Brazílie, Španělska a Francie.

Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade v Bogotě.
Zdroj: Portafolio.co

• Teritorium: Amerika | Kolumbie | Zahraničí
• Témata: Zahraniční obchod

Doporučujeme