Zahraniční společnosti v Číně rychle znovuotevírají své provozovny

Zahraniční společnosti začínají obnovovat své provozy v Číně, neboť se výskyt koronaviru v Číně se začíná pomalu stabilizovat.

Hlavně firmy působící v oblasti služeb a spotřebního zboží se snaží co nejdříve opět otevřít své prodejny. Např. Disney Resort v Šanghaji v pondělí oznámil, že otevře některé své obchody a částečně i některé restaurace okolo svého Disneyland parku, který zůstává od 25. ledna uzavřený. Každé otevřené místo bude operovat s limitovanou kapacitou a omezenou otevírací dobou. Hostům bude měřena u vchodu teplota a musí se prokázat platným zdravotním QR kódem. Samozřejmostí je mít na obličeji roušku.

Starbucks po uzavření všech svých poboček od konce ledna nyní otevřel přibližně 90 % svých kaváren v Číně a do konce března chce otevřít 95 % ze všech svých poboček v Číně. Rovněž McDonald´s otevřel přibližně 90 % ze svých 3300 poboček v Číně. Od 10. února nicméně začal doručovat své produkty na objednávku. Také Apple obnovil provoz u 38 ze 42 obchodů v pevninské Číně. Některé jeho obchody jsou nicméně otevřeny pouze se zkrácenou otevírací dobou. Švédská společnost IKEA, která má v Číně 30 obchodů, otevřela 16 prodejen a dalších 11 prodejen se chystá znovuotevřít do konce týdne. Nicméně restaurace a dětská centra v prodejnách Ikea zůstávají zavřená.

Vzhledem k tomu, že pro multinárodní zahraniční společnosti hraje čínský trh se svou velikostí a rostoucím trendem čím dál důležitější roli, je zřejmé, že se nyní snaží co možná nejdříve obnovit své provozovny a obchody. Očekává se totiž, že epidemie v Číně bude pod kontrolou do konce března. To by znamenalo, že dopady na ekonomický růst se budou týkat pouze prvního kvartálu a po zbytek roku se opět nastartuje ekonomický růst.

Zpracoval kolektiv kanceláře CzechTrade v Šanghaji

Pravidelné novinky e-mailem