Během posledních dvou let zažilo Airbnb stejně jako řada dalších firem těžké časy. Kanceláře po celém světě se zavíraly, zaměstnanci byli nuceni pracovat z domova a obchod se zpomaloval. I přesto se Airbnb dařilo.
Vstoupilo na burzu, vydalo nejnovější upgrady svých služeb a zároveň zaznamenalo rekordní výdělky. Ve skutečnosti se zmíněné dva roky staly nejproduktivnějšími roky v historii společnosti, a to vše během období, kterému dominoval koncept home office.
S ohledem na tyto úspěchy CEO firmy Brian Chesky v dubnu 2022 oznámil, že firma mění svou firemní politiku – její zaměstnanci mohou pracovat odkudkoliv. Díky tomu nebude Airbnb při hledání talentu omezeno jen na pracovní trh v místě svých kanceláří a zaměstnanci si budou moci zvolit, odkud budou práci vykonávat.
Revoluce proti plastům. Startup Refork vyvinul rozložitelné příbory
S novou firemní politikou se však pojí několik pravidel:
- Zaměstnanci až na výjimky mají na výběr mezi kanceláří a home office.
- Zaměstnanci se mohou přestěhovat v rámci země kamkoliv uznají za vhodné, mezinárodně však nikoliv.
- Zaměstnanci mohou strávit 90 dní ročně prací v zahraničí (výběr ze 170 zemí).
- Zaměstnanci se musí účastnit naplánovaných týmových setkání (přibližně jednou za čtvrt roku), team buildingů a společenských událostí.
- Hlavním pracovním časovým pásmem zůstává pásmo pacifické.