Železniční doprava mezi Čínou a Evropou roste

Počet nákladních vlaků mezi Evropou a Čínou projíždějících přes Manzhouli, největší čínskou vnitrozemskou celnici a hraniční přechod, dosáhl v úterý podle místních železničních úřadů již celkového počtu 10 000 od vzniku v roce 2013.

Nákladní vlak s 61 kontejnery přepravujícími židle, ručníky, ventily, přenosné klimatizace a další výrobky odjel v úterý z Manzhouli do Polska a stal se tak čínsko-evropským nákladním vlakem číslo 10 000.

Globální doprava tak mimo jiné reaguje na výkyvy ve světové ekonomice. V prvním čtvrtletí letošního roku dosáhl počet čínsko-evropských nákladních vlaků projíždějících přes Manzhouli již 951, což je dle údajů China Railway Harbin Group Co Ltd. meziroční nárůst o 60,4 procenta.

Čína se jako první vzpamatovala s následků pandemie a stala se tahounem světové ekonomiky. Růst čínských exportů s sebou však nese i negativa, kterými je nedostatek kontejnerů v samotné Číně, delší bookovací doba a zpoždění vlaků kvůli přetížení páteřních železničních tahů.

Od roku 2013, kdy přes Manzhouli projel první čínsko-evropský nákladní vlak, se průměrný měsíční počet těchto vlaků zvýšil na více než 300, uvedla místní pobočka China Railway. V současné době prochází Manzhouli 52 tras nákladních vlaků Čína-Evropa, které vedou do 28 měst ve 13 evropských zemích.

Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře agentury CzechTrade Severní Čína se sídlem v Pekingu.
Zdroj: China Daily




• Oblasti podnikání: Doprava, logistika
• Teritorium: Asie | Čína | Zahraničí