Brazilská vláda oznámila řadu nových nařízení, která opravňují účastníky soukromého sektoru k budování a provozování krátkých železničních tratí.
S cílem umožnit soukromé investice do železničního sektoru země, byla provedena změna zákona z roku 2021. Nová norma umožní výstavbu nových tratí, využívání nevyužitých úseků a poskytování železniční dopravní obsluhy prostřednictvím autorizačního modelu, jež se osvědčil v přístavech, telekomunikacích či sektoru elektrické energie.
Pro získání licence zákon stanovuje lhůty, aby případně předešel přeprodávání či jinému zneužití tohoto povolení. Předběžné schválení musí zájemce získat do tří let, licenci k provedení projektu do pěti let a samotné provozní operace musí být zahájeny do deseti let.
Navzdory předešlým obavám obdržela vláda do září 89 žádostí ze strany soukromých subjektů se zájmem o železniční projekty v rámci nového autorizačního modelu. Jedná se o žádosti od 39 různých společností a nastíněné projekty zahrnují výstavbu 22 442 kilometrů nových tratí. Investice je odhadována na 258 miliard realů.