AČTO opustila Svaz obchodu a cestovního ruchu. Přidala kritiku

12. 1. 2018 | Zdroj: BusinessInfo.cz

Asociace českého tradičního obchodu (AČTO) opustila Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR). Členství v organizaci ukončila z důvodu rozdílných zájmů. Zástupci AČTO svaz kritizují.

AČTO tvrdí, že hájí zájmy českého nezávislého maloobchodu a SOCR naopak vystupuje ve prospěch zahraničních obchodních řetězců. Klíčové problémy tradičního trhu svaz neřeší,  dočtete se v tiskové zprávě AČTO.

O vystoupení ze Svazu obchodu rozhodla valná hromada AČTO v červenci minulého roku a to z důvodu nezájmu vedení SOCR o problémy českého nezávislého obchodu, jehož podmínky pro fungování jsou v mnoha směrech velmi specifické.

„Dlouhodobě jsme necítili podporu pro naše klíčová témata. Nechceme se rozejít ve zlém, nemůžeme ale být členy organizace, s jejímiž myšlenkami nesouhlasíme. Tříleté členství nám prakticky nic nepřineslo, naopak jsme se stali účastníky hry, kterou nechceme hrát. Přesto se nebráníme budoucí spolupráci na společných tématech, ovšem nikoliv jako členové, ale jako rovnocenní partneři,“ vysvětluje důvody odchodu předseda AČTO Zdeněk Juračka.

Jsou tu i společné zájmy

Ve společném zájmu vidí Asociace českého tradičního obchodu prostor pro řešení témat jako je efektivní dokončení aplikace EET do praxe či zákon o významné tržní síle, který čeští i zahraniční obchodníci považují za nedostatečný a selektivní. Zákon například vůbec neřeší významnou tržní sílu dodavatele vůči obchodníkovi či producenta vůči dodavateli a vyžaduje novelizaci.

Naopak rozdílné názory mezi oběma organizacemi panují v otázce používání praktiky predátorských cen. Prodej zboží za cenu nižší, než jsou náklady obchodního řetězce na jeho pořízení, totiž vede ve svém důsledku k poškozování ostatních tuzemských prodejců i potravinářů, kteří nejsou schopni tomuto tlaku čelit.

Asociace českého tradičního obchodu je historicky první a největší konsolidovaný subjekt, který sdružuje české maloobchodníky z oblasti malého a středního podnikání. V současnosti má 18 členů z řad českých maloobchodních sítí i českých výrobců potravin. Reprezentuje na 7 000 prodejen s 30 000 zaměstnanci, čímž představuje asi čtvrtinový podíl na trhu s potravinami.

AČTO by měla hájit zájmy svých členů před působením nekalé konkurence, obchodních řetězců i ostatních institucí, ohrožujících existenci českých obchodů Navíc si zakladatelé dali do vínku hájit to, co je české, což znamená i podporovat výrobu a prodej českých potravin u nás.

Redakčně upravená tisková zpráva AČTO

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek