Bogota jako atraktivní město pro investice do kreativních odvětví

Dle slov Luisy Fernandy Mesa, manažerky organizace Invest in Bogota, se Bogota postupem doby proměnila v nejatraktivnější město Latinské Ameriky pro společnosti pracují v kreativním průmyslu. Zároveň vévodí žebříčku destinací, do kterých přichází nejvíce investic v tomto odvětví (také v rámci Latinské Ameriky).
Mesa během setkání s představiteli tohoto sektoru v rámci 59. Mezinárodního filmového festivalu v Cartagena de Indias, také sdělila, že v posledních deseti letech do země přišly přímé tzv. greenfield investice ve výši přibližně 500 milionů dolarů. Bogota tak předstihla města jako Miami, Sao Paulo, Buenos Aires nebo Mexico City. 
Dle údajů Invest in Bogota byly hlavními zeměmi, které v posledním desetiletí do města investovaly prostřednictvím kreativních odvětví, Spojené státy americké s 22 projekty, Španělsko s 11, Chile s 6 a Mexiko se 4 projekty. V Bogotě se také nachází regionální pobočky některých velkých mezinárodních společností jako například HBO, Netflix, MBC nebo Sony Pictures. Bogota je atraktivní destinací audiovizuálního průmyslu také proto, že má rozsáhlý a vysoce kvalifikovaný lidský kapitál.
Kolumbie mimo jiné nabízí pobídky k produkci filmů, které jsou ustanoveny v zákoně 1556 z roku 2012, který spočívá v návratnosti 40 % hodnoty nákladů na kinematografické služby. V kolumbijském kongresu se v současné době diskutuje o možnosti dále rozšířit tuto pobídku o další výhody.

Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade v Bogotě
Zdroj: portafolio.co


  • Země: CO – Kolumbie
  • Datum zveřejnění: 05.04.2019

Souborové přílohy

• Teritorium: Amerika | Kolumbie | Zahraničí
• Témata: Zahraniční obchod

Doporučujeme