Boom řetězců zubních center v Itálii: převládá zájem o zisk či spokojenost pacienta?

4. 6. 2018 | Zdroj: CzechTrade

  • Země: IT - Itálie
  • Datum zveřejnění: 04.06.2018

DoctorDentist, Dentix, Vitaldent, Dentalclinic – to jsou jen některé z řetězců zubních center v Itálii, které v poslední době „zaplavují“ italská města. Před 6 lety bylo na italském trhu asi jen 100 poboček těchto řetězců. Teď je jich kolem 2000 a jejich počet stále roste.
Itálie představuje jeden z největších světových trhů zubní péče. Podle posledních údajů Italského statistického úřadu (ISTAT) využívá veřejné zubní péče pouze 11,7 % Italů, zatímco 86,9 % Italů upřednostňuje soukromé ordinace. V loňském roce výdaje na zubní péči přesáhly 9 miliard EUR (232 miliard CZK).
Dle prezidenta Italské asociace zubních lékařů Fausta Fiorileho byl za posledních 30 let v Itálii vybudován světově unikátní model zubní péče, proto tento sektor láká velké investice a to i ze zahraničí. Je kladen velký důraz na marketing, sociální média, design středisek, zkrátka jako u spotřebního zboží. Faust Fiorile však upozorňuje na slabinu tohoto systému: „Při první návštěvě a zejména při prezentaci léčebného plánu je zubnímu lékaři nápomocen manažer, který podporuje odborníka v „prodeji“ léčby. Naším zájmem však je, aby ekonomický cíl, tj. obrat a zisky, nahradil zájem pacienta, což je nejdůležitější věc.“
„Přesto, že je obrat těchto soukromých zařízení velmi vysoký, zubní lékaři nejsou dostatečně finančně ohodnoceni. To je přijatelné například pro mladé doktory bez praxe, ti však bohužel nedostávají dostatečnou pozornost a mohou jak sebe tak pacienty vystavit rizikům“, dodává Fiorile.

Zdroj: Corriere della Sera
Vypracoval kolektiv zahraničních pracovníků ZK Milán.

Souborové přílohy

Tisknout Vaše hodnocení: