Česká expozice na turistickém veletrhu International Travel Expo v Hongkongu

17. 6. 2019 | Zdroj: Ministerstvo zahraničních věcí (MZV)

Česká republika se od 13. června 2019 úspěšně prezentovala jako atraktivní turistická destinace v Hongkongu. Zastoupení CzechTourismu ve spolupráci s Generálním konzulátem ČR v Hongkongu připravilo v rámci projektu ekonomické diplomacie samostatný výstavní stánek na významném veletrhu, který každoročně navštíví odborníci i veřejnost v počtu okolo 90 tisíc návštěvníků.

Česká expozice na veletrhu International Travel Expo byla v uplynulém měsíci po matchingové prezentaci dne 22. května již druhou akcí, kterou pořádalo zahraniční zastoupení CzechTourismu v Hongkongu ve spolupráci s generálním konzulátem jako projekt ekonomické diplomacie. Cílem obou projektů bylo přivést další zahraniční turisty do naší země. Tentokrát CzechTourism na výstavním stánku představil velkoplošnou obrazovou kompozicí a katalogy krásy Prahy a dalších turistických destinací v naší zemi. Nabídl také výstavní plochu k prezentaci českých turistických kanceláří. Osobní účast zajistila firma Cosmoincentive.

Veletrh cestovního ruchu International Travel Expo Hong Kong 2019 proběhl ve dnech 13.–16. června 2019 v Hong Kong Convention and Exhibition Centre. Jednalo se již o 33. ročník tohoto prestižního veletrhu, který se konal společně se 14. ročníkem MICE Travel Expo. V tomto roce se představilo 700 firem z 55 zemí a po prvních dvou dnech určených pro odborníky, se brány veletrhu otevřely i veřejnosti. Každoročně veletrh navštíví okolo 90 tisíc návštěvníků.

Turistický ruch je pro Hongkong významným sektorem hospodářství a zdrojem příjmů. Již po osmé se tento městský stát umístil na 1. místě ve světě podle počtu zahraničních návštěvníků, kterých v minulém roce bylo úctyhodných 65 milionů. Pochopitelně velká část návštěvníků přijíždí z kontinentální Číny a do budoucna lze ještě očekávat posílení této skupiny turistů. K tomu přispěje v září minulého roku otevřená linka rychlovlaku z Hongkongu do kontinentální Číny a dále zahájení provozu na nejdelším mostu světa, který spojuje Hongkong s městy Zhuhai a Macao.

Projekt dosáhl svých cílů; v rámci B2B segmentu se českým zástupcům podařilo navázat na již existující spolupráci s nejen hongkongskými, ale i čínskými cestovními kancelářemi. Povedlo se také rozšířit seznam turistických destinací v ČR pro místní klienty a navázat nové perspektivní obchodní vztahy. V rámci B2C  segmentu v druhé části veletrhu pak zástupci CzechTourismu formou informačního servisu aktivně propagovali dobré jméno České republiky.

Informace poskytnuta Generálním konzulátem České republiky v Hongkongu (Čína). Autor: Milan Vágner, ekonomický diplomat.

Tisknout Vaše hodnocení:

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek