Česko bude na mezinárodním finále Creative Business Cupu reprezentovat start-up Snuggs

1. 4. 2019 | Zdroj: Agentura pro podporu podnikání a investic CzechInvest

Mladá podnikatelka Linda Šejdová zvítězila v národním kole soutěže konané 26. března 2019 v Olomouci.

Vítězem českého kola soutěže Creative Business Cup se 26. března 2019 stala mladá podnikatelka Linda Šejdová s projektem Snuggs. Vyvíjí menstruační kalhotky s absorpční vrstvou, které slouží jako plnohodnotná náhrada stávajících hygienických potřeb pro ženy. Svůj produkt představí na mezinárodním finále Creative Business Cupu v dánské Kodani 1. a 2. července 2019.

Druhé místo patří projektu Optimistic Coffins nabízející nadčasový design pohřebních rakví. Na třetím místě skončil start-up s názvem Termosolární úly.

Českého národního kola soutěže Creative Business Cup se 26. března 2019 v olomouckém Divadle na cucky zúčastnilo celkem sedm inovativních společností z oblasti kreativních průmyslů: SnuggsOptimistic CoffinsTermosolární úlyChemLight DesignImagleeFoodgroot a The Greenest Company.

„Menstruační kalhotky Snuggs představují alternativní řešení pro ženy namísto vložek a tampónů. Používáme kvalitní materiály v kombinaci s nanovlákny. Vážíme si toho, že jsme vyhráli. Prostřednictvím soutěže jsme měli příležitost seznámit se s potencionálními partnery a už se těšíme na mezinárodní kolo do Kodaně,“ říká autorka vítězného projektu Linda Šejdová.

České národní kolo soutěže Creative Business Cup pořádá již druhým rokem agentura CzechInvest. Záměrem soutěže je nejen propojit kreativní podnikatele s investory a podpořit jejich vstup na globální trhy, ale také přispět k posílení podnikatelských dovedností a rozvíjení mezioborových informací. Do mezinárodní soutěže je zapojeno více než 70 států z pěti kontinentů. Mezi podporované oblasti patří například design, móda, architektura, reklama, film, fotografie, gastronomie, volnočasové aktivity, hračky, hudba, rozhlas, televize, ale i software, počítačové hry či 3D tiskárny.

„Kreativní ekonomika má obrovský potenciál k tomu, aby se stala hybnou silou regionálního rozvoje. Kreativitu vnímáme jako klíčovou konkurenční výhodu českých podniků. Jsme rádi, že můžeme šířit značku Creative Business Cupu napříč regiony a představit veřejnosti náš záměr podporovat mladé kreativní podniky, které se stávají jednou z priorit místních municipalit. V Olomouci se akce konala proto, že toto město považujeme za jedno z nejaktivnějších v oblasti mapování a rozvoje těchto odvětví. Každý projekt, který byl na finále prezentovaný, je jedinečný a přibližuje možnosti k pozitivní změně prostředí kolem nás,“ říká Zuzana Bláhová z agentury CzechInvest.

Kromě finálového udílení cen čekal v olomouckém Divadle na cucky na návštěvníky bohatý doprovodný program. Například ukázka 3D tisku Vědeckotechnického parku Univerzity Palackého, smart stélka do bot loňských vítězů miomove, Knihář od Bookcrushes a Google Asistent od Vault42.

Více o soutěži naleznete na www.creativebusinesscup.com.

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek