Český startup našel řešení pro reklamu na obrazovkách, poletí do Las Vegas

13. 5. 2019 | Zdroj: BusinessInfo.cz

Firma signageOS má za sebou jen tříletou historii, přesto dokázala zaujmout i v zahraničí. Na prezentaci v Amsterodamu naváže za několik měsíců cesta do USA.

Foto: signageOSČeskou společnost signageOS založili v roce 2016 tři společníci: Stanislav Richter, její současný šéf, Lukáš Daněk a Michael Žabka. Ačkoliv nápad na firmu vznikl již nějakou dobu předtím, produkt na trh vypustili v roce 2018.

„Jako tým jsme společně již působili na jiném projektu v oblasti Business Intelligence. Tam jsme zjistili, že každý máme jinou expertízu a dohromady nám to dobře funguje, jelikož jsme schopni pokrýt většinu rolí. Každý z nás pak měl osobní zkušenosti z různých projektů v různých odvětvích, jako třeba e-commerce nebo retail, ale vždy se to točilo kolem IT a online technologií,“ popisuje Stanislav Richter.

Obrazovka pro recepci

Stanislav Richter, signageOS. Foto: signageOSS technologií, jíž se nyní zabývají, však žádné zkušenosti neměli a zpočátku se v této oblasti proto museli hodně učit. Do oboru se totiž dostali náhodou. „Lukáš s Michalem ‚na koleni‘ spíchnuli první prototyp našeho současného produktu jen pro interní využití v rámci naší kanceláře. Byl to software, který uměl vzdáleně kontrolovat obsah na obrazovce umístěné na naší recepci. Jak k nám chodily návštěvy, ptaly se, kde jsme ten software pořídili a když zjistili, že je náš, chtěli ho od nás koupit,“ vzpomíná Stanislav Richter.

Udělali si proto průzkum odvětví správy vzdáleného obsahu obrazovek. „Zjistili jsme, že je to obor plný dinosaurů bez žádné větší inovace v posledních dvaceti letech. Řekli jsme si tedy, že bychom v něm mohli zkusit prorazit,“ pokračuje Stanislav Richter. Po třech letech se jim potvrdilo, že jejich úvaha byla správná a se svojí technologií se uchytili celosvětově.

V čem spočívá přínos českého řešení? Tradičně výrobci obrazovek jako například Samsung nebo LG, nabízejí obrazovky s vestavěným softwarem pro správu obsahu. Jejich software je ale kompatibilní pouze s jejich obrazovkami a jejich multimediálními přehrávači. To ale brání firmám nabízejícím například video reklamu pro obrazovky umístěné v letištních halách nebo v obchodních domech v tom, aby byly schopni jednoduše přehrávat obsah na různých obrazovkách a do svých sítí začleňovaly obrazovky a multimediální přehrávače od jakéhokoliv jiného výrobce.

Jednotný přístup pro všechny

Foto: signageos.ioČeský startup během několikaletého vývoje a spolupráce s výrobci hardware přišel s řešením tohoto problému. Nabízí univerzální rozhraní (API), umožňující reklamním společnostem jednotný unifikovaný přístup na jakoukoliv obrazovku nebo přehrávač médií. Výhoda této technologie je obrovská, protože firmy nemusí integrovat desítky až stovky různých hardwarových zařízení, pouze jedno standardizované rozhraní od signageOS.

„Pořád vnímáme, že jsme na začátku. Tedy určitě z pohledu potenciálního dopadu a růstu, který můžeme dosáhnout. Největší výzvy pak budou jako u jiných začínajících firem. Přesvědčit lidi na různých úrovních – investoři, klienti, partneři a podobně, že naše společnost bude na trhu působit dlouhodobě a mají v nás silného partnera. Další výzvou je pak určitě najít schopné lidi, kteří nám pomohou vybudovat kvalitní produkt a stabilní firmu. Tím nepřímo naznačuji, že máme otevřeno spoustu volných pozic jak ve vývoji, tak v marketingu, prodeji a podobně,“ usmívá se Stanislav Richter.

Typickým zákazníkem firmy, kde nyní pracují dvě desítky zaměstnanců a dalších 10 až 15 letos přijme, jsou specializované firmy, které dodávají svá řešení koncovým zákazníkům, jako jsou velké retailové značky, banky, letiště, provozovatelé outdoorové i indoorové reklamy a další majitelé velkých sítí obrazovek. „Tyto firmy využívají naši platformu k tomu, aby byly schopny dodat komplexní řešení a službu napříč různým hardwarem, který pro instalace používají,“ konstatuje Stanislav Richter.

Nemají konkurenci

I díky tomu, že signageOS vytváří v rámci odvětví úplně nový trh, má česká firma prostor před potenciální konkurencí a zároveň možnost výrazně růst a definovat pravidla oboru. „Přímá konkurence zatím neexistuje, ačkoliv ji každoročně vyhlížíme na zahraničních veletrzích v Amsterdamu, Londýně, New Yorku a Las Vegas, kam jezdíme pravidelně vystavovat,“ zmiňuje Stanislav Richter.

Firma je zaměřená výhradně na zahraniční trh a zahraniční partnery, především v USA, Kanadě a západní Evropě. Důvodem jsou hlavně škála a počty displejů, která je v zahraničí na úplně jiné úrovni než v Česku. Česká technologie je totiž stavěná pro správu a řízení stovek tisíc displejů. I díky tomu obrat společnosti ročně roste o stovky procent.

Bezplatné řešení představí letos

Foto: signageOSLetos chce firma představit nový produkt nazvaný signageOS Open, který výrazně změní pravidla na trhu. Bezplatně totiž integruje více než 16 digitálních platforem, na kterých společnost pracovala poslední tři roky. Díky tomu mohou uživatelé rychle a efektivně dodávat obsah pro širokou paletu koncových zařízení, jako jsou displeje, přehrávače nebo videostěny, což šetří obrovské prostředky. „Po posledním veletrhu v Amsterdamu musíme říct, že je o Open obrovský zájem,“ pochvaluje si Stanislav Richter.

Věří, že odvětví čeká dobrá budoucnost, protože meziročně roste o více než 20 procent a digitální formy komunikace pronikají čím dál více do všech koutů a oblastí. „Postupně dojde k úplnému nahrazení papírové reklamy reklamou digitální. Čím dál více se budou používat různá čidla, senzory a kamery, které přinesou nové způsoby ‚zážitkového nakupování‘ a umožní přesnější cílení a měření outdoor reklamy. Náš obor ve své podstatě nyní zažívá stejný přerod a vývoj, který zažila standardní inzerce s příchodem online reklamy a sociálních sítí. A všude tam, kde budou hrát roli displeje, tablety, projektory a jiné zobrazovací zařízení, bude na pozadí signageOS technologie,“ uzavírá Stanislav Richter.

Dalibor Dostál

Společnost signageOS v kostce

Firma signageOS vznikla v roce 2016. Na českém trhu působí také její partnerská společnost Hugport. Působí především na trhu v USA, Kanadě a západní Evropě. Společnost se rozvíjí také v rámci akcelerátoru startupů při Vysoké škole ekonomické xPORT.

 

Tisknout Vaše hodnocení:

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek