Českým výrobcům houslí se otevřely dveře do Mexika. Díky CzechTrade

21. 5. 2018 | Zdroj: BusinessInfo.cz

Výrobce hudebních nástrojů Strunal Schönbach vyváží do světa českou kvalitu už řadu let. Housle, violy nebo cella z městečka Luby na Chebsku oceňují nároční zákazníci od Kanady po Japonsko. S pomocí agentury CzechTrade nyní firma posiluje na mexickém trhu.

Export tvoří téměř tři čtvrtiny z celkové produkce společnosti. Ekonomicky složité období podniku ukončil v roce 2015 vstup nového investora a Strunal Schönbach se opět nadechuje k růstu.

Firma udržuje v Lubech tradici výroby strunných nástrojů starou tři století. Navazuje na mistry houslaře, o kterých jsou zde zmínky od 17. století. Kromě houslí se v továrně vyrábí violy, cella, kontrabasy a kytary. Na konci roku 2017 měla společnost obrat 45 milionů. V témže roce proinvestovala sedm milionů korun.

V současnosti vyváží společnost 70 procent produkce na zahraniční trhy. Na nich se výrobci nástrojů z Chebska historicky vždy skvěle dařilo. Mezi důvody, pro které se zahraniční zákazníci vracejí k výrobkům firmy Strunal Schönbach, patří zejména kvalita a renomé evropské ruční výroby hudebních nástrojů.

Zručnost českých mistrů houslařského řemesla si nejvíce pochvalují na trzích jako USA, Kanada či Japonsko. Podniku přitom pomáhají zvučná jména známých houslistů. Kvalitou si získali přízeň například Jaroslava Svěceného, který oceňuje mistrovskou i žákovskou řadu nástrojů.

Ocenění od mexických umělců

Strunal Schönbach nyní posiluje svou pozici na mexickém trhu. Najít nové partnery firmě pomohla státní agentura na podporu exportu CzechTrade. Klíčem k úspěchu byla vzájemná spolupráce při přípravě veletrhu The Namm Show.

„Společnost Strunal Schönbach oslovila naší kancelář v půlce ledna s žádostí o spolupráci při přípravě veletrhu, který se koná v USA, ovšem naše kancelář měla za úkol připravit jednání s mexickými partnery pro rozšíření aktivit na zdejším trhu,“ přibližuje vedoucí zahraniční kanceláře v Mexico City Pavel Eichner.

 Zástupci CzechTrade vyhledali pro českou firmu recenzi mexické společnosti Music Love, která před nedávnem hodnotila housle její značky. Detailní odborný článek napovídal, že za textem stojí expert, jenž se v houslích skutečně vyzná. „Najít v Mexiku osobu, která housle nejen prodává (na svých webových stránkách má Music Love i vlastní eshop), ale dokáže i svým zákazníkům poskytnout objektivní a odborné rady, je skutečně zázrak,“ doplňuje Pavel Eichner.

Nestrannost recenze vidí mj. i v tom, že na jedné straně připouští vysokou kvalitu tuzemských hudebních nástrojů (zejména ve srovnání s asijskou konkurencí) zároveň ale zmiňuje, že je místní cena českých nástrojů příliš vysoká. A poměr cena-kvalita prý není odpovídající.

„Autorka uváděla, že v mexických obchodech je bohužel běžnou praxí, že dovážejí zboží, na které přidávají neúměrné marže. Tato praxe pak mnohdy kazí jméno českým výrobcům, jelikož se zde prodávají studentské housle za cenu profesionálních. Společnost Music Love jsme proto oslovili a pozvali do naší kanceláře, abychom s nimi mohli situaci probrat a získat jiný pohled na věc – pohled umělce, který bychom pak mohli srovnat s pohledem obchodníka. Díky odborníkům z praxe jsme pak mohli společně se zástupci společnosti Strunal Schönbach zvolit správnou strategii pro mexický trh,“ shrnuje Eichner.

Odbourání jazykové bariéry

Podle Pavla Eichnera je při jednání s tamními podnikateli klíčové odbourání jazykové bariéry. Mexičané oceňují, mluvíte-li s nimi španělsky.

„I díky naší přítomnosti na veletrhu proběhly schůzky hladce – především jsme pomohli odbourat jazykovou bariéru, což bývá kámen úrazu při každém jednání s mexickými partnery. Na veletrhu se podařilo společnost Strunal Schönbach obchodně podpořit a realizovali se tak objednávky se stávajícími i novými, námi nalezenými, partnery,“ doplňuje zástupce CzechTrade.

Mexická společnost Music Love nakonec projevila zájem spolupracovat se Strunalem Schönbach nejen obchodně, ale chce mu pomoci i s podporou značky. „Jedná se o umělce, kteří také vyučují hru na housle, a jedním z jejich cílů bylo dostat na mexický trh dobré housle a podpořit českého výrobce, jakožto výrobce kvalitního,“ doplňuje Eichner.

Jakub Procházka

Recenze houslí Strunal Schönbach
od Music Love ve španělštině

 

Prezentační video firmy
Strunal Schönbach

 
 
Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek