CzechTourism Francie láme rekordy

2. 2. 2019 | Zdroj: Česká centrála cestovního ruchu - CzechTourism (ČCCR)

CzechTourism Francie zprostředkoval v roce 2018 rekordní počet televizních natáčení napříč českými regiony. Pět francouzských TV štábů strávilo na našem území 43 natáčecích dní, nejdelší projekt trval více než dva týdny. Točilo se v 6 regionech, na 8 památkách UNESCO a ve dvou národních parcích. Dva cestopisné dokumenty, dvě epizody reality show a dvě zpravodajské reportáže jsou ve Francii vysílány postupně od listopadu 2018.

Pařížské zastoupení CzechTourism letos spolupracovalo v rámci svých PR aktivit na pěti natáčeních pro francouzské televizní stanice M6, France 2 a TV Voyage. V souladu se svým marketingovým plánem vylákalo ZZ televizní štáby do regionů a na památky UNESCO, kde se do projektů zapojily jak regionální turistické centrály, tak i hotely, správy památek a parků a řada dalších partnerů. Vzniklé mediální výstupy mají v období od listopadu 2018 do dubna 2019 plánovaný mediální dosah kolem 12 milionů frankofonních diváků.

Dva 52minutové cestopisné dokumenty Poklady Evropy (Les trésors d'Europe) a Vlakem světem (Le monde vu du train) vznikaly v období letních prázdnin a jsou určeny pro francouzský kanál TV Voyage z mediální skupiny Fox International Channels se sledovaností téměř 3 miliony diváků měsíčně. Kromě opakovaného vysílání Pokladů Evropy na kanálu Voyage by měl být dokument vysílán také na kanálu National Geographic France z téže mediální skupiny, jehož měsíční sledovanost dosahuje 2,6 milionu diváků.

Právě natáčení celkem 5 pokladů České republiky pro výše zmiňovaný pořad bylo nejrozsáhlejším projektem roku. Celkem 16 dní se natáčelo postupně v Holašovicích, v NP Šumava, na Karlštejně, v Karlových Varech a v Praze. „Troufám si říct, že díl věnovaný ČR je jeden z nejvyvedenějších z letošní série dokumentu. Hrad Karlštejn nás i díky vřelému přijetí pana kastelána všechny očaroval a myslím, že to bude ve výsledném dokumentu cítit. Část o Praze zase diváky překvapí svým netradičním úhlem pohledu na město. A více už nemohu prozradit,“ řekl o natáčení dokumentu režisér Luis Leitao.

Výpravný dokument Vlakem světem bude lákat Francouze k poznávání Čech a Moravy z paluby vlaku. Kromě Telče, Litomyšle, Olomouce a Lednice odhalí diváci i méně známé, ale půvabné úseky železniční trati v okolí Kuksu a Jaroměře a také železniční stanice, včetně pražského Wilsonova nádraží. 

Spolupráci iniciovala ředitelka ZZ Francie Marie Muchová. „Televizní projekty byly díky velkému mediálnímu dosahu vždy důležitou součástí našich PR aktivit. Se stejnou produkční společností jsme již v roce 2016 pracovali na divácky úspěšném dokumentu Nejhezčí výlety (Échappées Belles). Tehdy se točilo převážně v Praze. K mé velké radosti se letos podařilo prosadit další projekt, který se navíc z 90 % odehrává mimo hlavní město,“ uvedla Marie Muchová.

Po loňském vydařeném natáčení reality show Manželé na první pohled (Mariés au premier regard), se podařilo spolupráci obnovit a natočit další díl, tentokrát v Karlových Varech. Pořad vysílaný na stanici M6 se u francouzské veřejnosti těší mimořádné oblibě, každý díl sleduje v průměru 2,5 milionu diváků. Současně s realizací novomanželské reality show připravilo ZZ Francie pro tentýž televizní kanál také třídenní natáčení pořadu Amour est dans le Pré, francouzské verze české reality show Farmář hledá ženu. Epizoda s 10minutovou sekvencí z letního Mikulova, Lednice a moravských vinic byla vysílána v pondělí 12. listopadu a vidělo ji 3,99 milionu Francouzů. 

Podzim pak patřil televiznímu zpravodajství. Štáb ranní zpravodajské a kulturní relace Télématin veřejnoprávní stanice France 2 se s kamerou vydal do Čech natočit dvě pětiminutové reportáže. Při své cestě na sever republiky se zastavil v Mělníku, absolvoval pěší stezku k Pravčické bráně a navštívil sklárnu v Lindavě. Druhou reportáž věnoval Brnu a jeho architektuře z období 30. let, kde samozřejmě nemohla chybět villa Tugendhat. Zatímco brněnská reportáž byla odvysílána na konci listopadu 2018, záběry ze severních Čech diváci zhlédnou v dubnu, před začátkem hlavní turistické sezóny. Průměrně francouzskou obdobu Dobrého rána z produkce ČT sleduje 950 000 diváků.

Na všech natáčecích projektech se ve velké míře podíleli čeští partneři (TIC Karlovy Vary, Hotel Prezident Karlovy Vary, Sklárna Moser, CCRJM, Hotel Tanzberg Mikulov, Zámecký hotel Lednice, NPÚ spolu s kastelány, infocentrum Holašovice, správy NP Šumava a NP České Švýcarsko, Infocentrum Lipno, Hotel Imperiál Karlovy Vary, Správa přírodních léčivých zdrojů a kolonád, zámek Mělník, sklárna Lindava, Villa Tugendhat a umělec David Černý).

Tisknout Vaše hodnocení:

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek