Další čínský železniční plán pro Budapešť je na obzoru

Koncem léta se má prezentovat plán na výstavbu železnice spojující letiště v Budapešti s centrem města.

Plánuje se výstavba vysokorychlostního železničního spojení spojujícího letiště Liszt Ferenc v Budapešti (dříve Ferihegy) s centrem města. Existují dvě možnosti: buď v rámci maďarských železnic (MÁV), nebo výstavbou soukromé železnice.

Příprava smlouvy na projektování železniční trati na letiště Ferihegy byla prodloužena, práce však musí být dokončena letos v létě. Původní termín byl konec roku 2017. Zpočátku byly náklady na design 1,48 miliardy HUF, které klesly na 1,4 miliardy. 

Podle jedné v současnosti známé myšlenky by ze stanice Kőbánya-Kispest, která je napojena na Západní nádraží (Nyugati pályaudvar), začala křižovatka na lince 100, která by procházela pod nebo poblíž letiště. Tam by postavili stanici a v Monoru by se odbočka vrátila k linii kmene.

Další plán, který se nedávno stal známým, spočívá v tom, že dodavatel vytvoří linku ve formě koncese a bude ji provozovat po omezenou dobu. Čínská CRRC podala nabídku na navázání spojení mezi letištěm Ference Liszta a nádražím Keleti. Trať by byla rovnoběžná s liniemi MÁV, ale na samostatné trati. Úsek by měl postaveno 13 mostů na celkem 5,5 km, tj. jednu třetinu trati jako vysokorychlostní železnice.

Obě řešení mají výhody i nevýhody. Pokud by měl investor postavit samostatnou, ostrovní dráhu, byl by jistě nejmodernější, jednotný systém, ve kterém by žádná vnější okolnost nebránila provozu. Letištní železnice zabudovaná do národní sítě maďarských železnic by zároveň zajistila přímý přístup k letišti obyvatelům větších měst ve venkovských oblastech.

Zdroj: https://www.napi.hu/magyar_gazdasag/repter-kinai-vasuti-terv.690289.html
Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře agentury CzechTrade Budapešť

• Teritorium: Evropa | Maďarsko | Zahraničí
• Témata: Zahraniční obchod

Doporučujeme