Destinační prezentace České republiky v Indii

16. 10. 2018 | Zdroj: Ministerstvo zahraničních věcí (MZV)

motiv článku - Destinační prezentace České republiky v Indii V rámci projektu na podporu ekonomické diplomacie PROPED se ve dnech 8.–11. října 2018 uskutečnila v Indii destinační prezentace České republiky ve spolupráci Velvyslanectví České republiky v Dillí a agentury CzechTourism pod názvem Czech Republic - Land of Stories.

Během 4 dnů navštívilo semináře s cílem dozvědět se více o Česku na 400 indických cestovních kanceláří, kteří měli možnost navázání přímé obchodní spolupráce s 8 účastnícími se českými zástupci.

Představitele agentury CzechTourism, kteří v rámci roadshow do Indie zavítali, doprovodili zástupci 8 českých společností z oblasti cestovního ruchu a jejich indických reprezentantů - Letiště Praha a.s., RegioJet a.s. či cestovní kancelář Serendepity Travel. Roadshow se zúčastnili rovněž zástupci hotelů z Česka Corinthia Hotel Prague či hotelového řetězce Accor Hotels. DMC's tedy incomingové cestovní kanceláře (Destination Management Company) byly zastoupeny společnostmi Vizit Europe, Eastern Europe Tours či Europamundo Vacations

Networkingový večer

Akce se konaly ve 3 indických městech – Dillí, Ahmedabád a Mumbaí, ze kterých pochází majoritní část turistů přijíždějících do České republiky a navázala tak na sérii akcí, kterými Česko stimuluje příjezdový cestovní ruch z Indie. Ta patří mezi nejdynamičtěji rostoucí trhy a turisté počtem přenocování i množstvím utracených peněz patří z hlediska bonity ke světovému nadprůměru. S přihlédnutím k rychle rostoucí indické střední třídě a vnitřnímu potenciálu Česka s četnými historickými památkami není divu, že příjezdový cestovní ruch roste tempem téměř 30 % ročně.

obchodní rada velvyslanectví Milan Dostál

Česká republika láká indické turisty, kteří své cesty plánují společně s návštěvou ostatních zemí ve střední Evropě, zejména na historické památky a architekturu či lázeňství. Jednou z hlavních charakteristik příjezdového cestovního ruchu je vysoká koncentrace turistů na návštěvu Prahy, kam směřuje 90 % indických turistů. Cílem roadshow tedy bylo přiblížit Českou republiku nejen jako destinaci „Praha“ a podpořit turismus i do jiných regionů Čech, Moravy a Slezska.

Program, složený z prezentací, workshopů a B2B setkání byl určen pro profesionály z cestovního ruchu, kteří spoluvytváří produkty a zajišťují zájezdy do České republiky. Součástí byl i samostatný blok věnovaný vízové tématice, networkingový společenský večer a tisková konference.  Účastníkem programu byla kromě Zastupitelského úřadu ČR v Dillí i vízová outsourcingová společnost VFS Global, jejíž služby mohou využívat indičtí žadatelé o vízum již na 16 sběrných místech.

Série seminářů spolufinancovaných finančním nástrojem na podporu ekonomické diplomacie PROPED, hrazený z rozpočtu Ministerstva zahraničních věcí České republiky a Ministerstva pro místní rozvoj České republiky bezesporu dále posílila povědomí o České republice – Zemi příběhů a podnítila další růst i v roce 2018/2019.

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Dillí (Indie). Autor: Milan Dostál, ekonomický diplomat.

Tisknout Vaše hodnocení:

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek