Díky projektu myTimi si můžete koupit i čas

28. 5. 2019 | Zdroj: BusinessInfo.cz

„Naši Timíci seženou třeba nejlevnější letenky, vystojí frontu na víza,“ říká Jan Skovajsa, šéf firmy myTimi.

Nic není v našem životě tak vzácné jako čas. A nic není protivnější, než když nenávratně plynoucí čas svého života musíme obětovat nějaké nepříjemné a nudné věci, třeba nekonečnému stání ve frontě před jakousi podatelnou. Jan Skovajsa ale vymyslel, jak vrátit vládu nad vaším časem do vašich rukou. Řešení se jmenuje myTimi.

„Čas je drahý a s přibývajícími lety je stále dražší a dražší,“ říká Jan Skovajsa. „Což jsem si uvědomil už dávno – a začal jsem přemýšlet, jak to zařídit, aby lidé mohli svůj čas využít co nejefektivněji. Je přece hrozná škoda, když půl dne postáváte kdesi na úřadě nebo se kvůli levnému benzinu desítky minut trmácíte až kamsi do horoucích pekel. Proto jsem nakonec vymyslel službu myTimi, která vám dokáže ušetřit opravdu velkou spoustu času. Naším sloganem je: „Už nemusíte dělat věci, které vás štvou!“

Jsem tvoje druhé já

Svůj nápad začal Jan Skovajsa uskutečňovat v červenci roku 2017 a jak se ukazuje, zájem o něj je velký. Přitom princip nové služby není zas tak složitý. „Timi – tak označujeme pracovníky naší služby – za vás jednoduše udělá prakticky všechno, co po něm budete chtít,“ dozvídáme se. „Naši Timíci vám tak třeba seženou nejlevnější letenky a vystojí frontu na víza, vyřídí reklamaci počítače nebo vyběhají stavební povolení. Dokážou vlastně všechno, k čemu z nějakého zákonného důvodu není zapotřebí osobní přítomnost klienta. A i tam se dá za pomoci plných mocí leccos udělat.“

Timík je vlastně takové vaše druhé já – cosi jako extenze vaší osoby. Zatímco vy si hrajete s dětmi na zahradě, Timík vyzvedává zásilku z Uloženky a v pojišťovně vyřizuje kauzu prasklý bojler. „Spolupráce s námi je mimořádně jednoduchá,“ vysvětluje Jan Skovajsa. „Zavoláte nám, pošlete e-mail nebo použijete messenger, slack či co budete chtít, slyšíme na všechno. Zadáte úkol. Timi navrhne řešení, vy je schválíte a Timi provede službu. Posledním krokem je předání výsledku práce klientovi.

Velmi sympatický je důraz, jaký v myTimi kladou na spokojenost zákazníka. „Když se klientovi provedení úkolu nelíbí, nic neplatí,“ dozvídáme se tu. „Po dohodě klient platí tolik, kolik uzná za vhodné. Reklamace vždy uznáme. Nikdy se neplatí nic navíc – vše je maximálně transparentní.“

Zajistíme žraloka i Mimoně

„Deset procent zadaných úkolů provádíme zadarmo – to jsou drobnosti typu rezervace v restauraci,“ říká „prodavač času“ Skovajsa. „Zhruba 70 procent úkolů stojí 150 až 300 korun. Zbývajících dvacet procent je dražších – obvykle jde o větší úkoly zadávané firmami. Komunikujeme nejen česky, ale i anglicky, španělsky, německy a francouzsky.“

Údiv prodavače času
„Trošku nás překvapilo, že myTimi velice často využívají maminky na mateřské,“ upozorňuje šéf firmy Jan Skovajsa.

Lidé se na Timíky nejčastěji obracejí s kurýrními úkoly (doručit květiny, vyzvednout balík), s reklamováním zboží, zajištěním svateb a cateringu, fotografování na rodinných akcích, výběrem dárků (včetně zabalení a doručení), naplánováním dovolené, sháněním lístků na koncerty, zajišťováním překladů atd. Kuriozitami, jejichž vyřizování Timíky baví nejvíc, jsou akce typu zajištění potápění s bílým žralokem v kleci v oblasti Kapského Města či doručení dortu ve tvaru Mimoně na oslavu narozenin zákazníkovy dcery do španělské Valencie.

I přes vcelku krátkou dobu existence už vzala řada klientů službu myTimi „za svou“ a svěřuje jí i poměrně citlivé úkoly. Třeba zorganizování dovolené prarodičů na jejich oblíbeném místě z mládí. Někteří lidé jako by se předháněli ve vymýšlení pozoruhodných úkolů, jako třeba doručení kytice s anonymním vzkazem, doručení škvarkové pomazánky s bochníkem chleba, zajištění barevně ladících šlí, motýlku a ponožek, vyčištění dvorku, sehnání balónků plněných heliem, výběru dárku pro tchýni apod.

Nic není nemožné?

Zdá se přitom, že pro myTimi je otázkou cti, aby žádný úkol nezůstal nevyřešen. Kdoví, třeba by dokázali napravit i pokažené první rande či svatební noc? Určitě však dokážou střelhbitě zajistit jakékoli domácí práce nebo například komplexní péči o pacienta s chřipkou včetně silné horké polévky, doporučení lékaře a objednání k němu i vyřízení či přeplánování nejžhavějších pracovních úkolů, které chorý z lože nemůže zastat.

V myTimi jsou pyšní na zakázku doručení obuvi do opravny, kterou vyřídili během dvou (!) minut. Mezi další kuriozity patří třeba sehnání 4950 kostiček lega, z nichž se sestavilo 150 log jedné firmy, nebo sehnání knihy Konec prokrastinace (není známo, zda klient poté skutečně přestal prokrastinovat).

Základem úspěšné služby jsou samozřejmě šikovní Timíci – jejich výběru věnuje firma mimořádnou pozornost. „Vybíráme je pečlivě ve třech kolech, ze sta zájemců projde obvykle jen jeden,“ dozvídáme se. „Naši Timíci jsou momentálně ve věku od 25 do 40 let, většina z nich jsou ženy a zpravidla ovládají dva cizí jazyky na profesionální úrovni. Po čase se každý Timík zaměří na nějakou konkrétní oblast zakázek.“

Čas pro dámu vašeho srdce

„Virtuální asistent“ Timi se také ukázal být skvělou formou firemního benefitu. Je přínosem jak pro obdarovaného zaměstnance, tak pro jeho zaměstnavatele. Dotyčný totiž díky spolupráci s Timíkem věnuje práci i tu část své pracovní doby, po niž si dosud vyřizoval své soukromé záležitosti. A to není žádná maličkost – podle průzkumů si téměř polovina našinců v zaměstnání vyřizuje i svoje osobní věci!

Společnosti proto od myTimi nakupují určité množství času, které převádějí na kredity a rozdělují mezi své zaměstnance. Ti pak mohou kredity použít na cokoliv – někdy i na zajištění svých pracovních úkolů – případně jejich prostřednictvím dokonce darovat čas svým blízkým. Možností je bezpočet. Co třeba nechat Timíka vyřizovat část práce dámy vašeho srdce a získat tak její čas pro sebe?

„Firmy si o tento produkt samy řekly – je jim totiž jasné, že uspořený čas jejich pracovníků zároveň šetří peníze firmě, ve které se díky Timíkům lidé více věnují práci a méně svým problémům,“ dodává Jan Skovajsa. „Maximálně tak vlastně ulehčujeme život jak lidem, tak jejich zaměstnavatelům. Spolupracuje s námi takto už více než padesát českých firem.“

Osvícený přístup k této záležitosti předvádí například Pavel Šíma, výkonný ředitel marketingové společnosti Roivenue: „Delegovat banální úkoly na asistentku má smysl nejen u ředitelů. Každá hodina, kterou mohou zaměstnanci věnovat péči o klienta nebo práci na produktu namísto starostí o špinavé košile či byrokracií na úřadě, má hodnotu zlata. Proto jsem zavedl asistenci od Timiho pro všechny ve firmě. Čas mých zaměstnanců je výrazně dražší než myTimi, proto se mi benefity finančně vyplatí.“

myTimi

Hned v prvním roce své existence myTimi prakticky bez reklamy získal na dva tisíce klientů – vesměs lidí mladších padesáti let –, pro které provedl šest tisíc zakázek. Ve startupu pracuje 12 lidí, vloni měl obrat šest milionů korun. Zatím Timík funguje pouze v ČR – chystá se ale i do Německa a pak časem do USA.


Převzato z časopisu Profit. Autor článku: Ivo Bartík. 

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek