Doplňky stravy se v Kolumbii těší velké oblibě

Odhaduje se, že v roce 2019 dosáhne spotřeba doplňků stravy v zemi téměř 80 milionů USD. Do roku 2024 se očekává nárůst o dalších 22,2 %.

Spotřeba výživových přípravků, které doplňují běžnou stravu, narůstá v zemi na oblibě a očekává se, že letošní prodej konečnému spotřebiteli dosáhne 274´300 milionů pesos (okolo 80 milionů USD). Podle údajů webu Euromonitor došlo k nárůstu o 33 % ve srovnání s rokem 2014, kdy spotřeba činila 206.200 milionů pesos.
Euromonitor odhaduje, že do roku 2024 by prodeje těchto produktů měly vzrůst o 22,2 % oproti roku 2019, což by představovalo celkem 335 200 milionů pesos. Je třeba zmínit, že tento trh roste i v rámci celé Latinské Ameriky: pro letošní rok se odhadují prodeje konečnému spotřebiteli ve výši 2748 milionů USD, což by představovalo rozdíl 50,7 % oproti roku 2014. Prodeje v roce 2024 by se v rámci LATAMu posunuly na sumu 3142 milionů USD.
Euromonitor také zmiňuje tři značky doplňků stravy, které v tomto okamžiku dominují kolumbijskému trhu. Jedná se o Omnilife s podílem 15,6 %, následované značkou Sanofi s 14,1% podílem. Třetím hráčem na trhu je Herbalife s 8,1 %.
Jedním z důvodů, který vysvětluje dynamiku tohoto trhu v zemi a jeho předpokládaný růst, podle studie provedené společností Nielsen pro farmaceutickou komoru (Cámara farmacéutica de la Andi) je přímý vztah mezi používáním těchto doplňků stravy a zdravým životním stylem, který mezi Kolumbijci nabývá velké obliby. Analýza, která zkoumala 806 lidí mezi 18 a 64 lety v šesti regionech země ukázala, že 66 % z nich užilo v posledních šesti měsících nějaký doplňek stravy. Mezi doplňky, které respondenti nejčastěji používají, patří vitamíny (45 %), dále protejny a aminokyseliny (17 %), rostlinné nebo bioaktivní doplňky (16 %) a minerály (15 %).

Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade v Bogotě.
Zdroj: Portafolio.co

• Teritorium: Amerika | Kolumbie | Zahraničí
• Témata: Zahraniční obchod

Doporučujeme