Gigantická investice do maďarské železnice

3. 5. 2019 | Zdroj: CzechTrade

  • Země: HU - Maďarsko
  • Datum zveřejnění: 29.04.2019

Výstavba železniční tratě Budapešť-Bělehrad posílí výhody geopolitické pozice Maďarska; kontejnerová doprava z Číny do Maďarska se dynamicky rozšiřuje a její roční objem se během deseti let zdvojnásobil a dosáhl 300 000 kusových kontejnerů (TEUs) ročně, řekl Rail Cargo Hungaria Zrt.

Tento dynamický vývoj spolu s příznivou geopolitickou situací v Maďarsku nabízí mnoho ekonomických výhod. S novým rozvojem infrastruktury může Maďarsko získat hodnost „otočného kola“ obchodu východ-západ a sever-jih.

To je podpořeno několika investicemi, z nichž nejvýznamnější je výstavba železniční trati Budapešť-Bělehrad. 

Podle cíle EU by do roku 2030 měla železniční nákladní doprava představovat 30 % nákladní dopravy, čehož lze dosáhnout, bude-li značné množství silničního provozu z Balkánu 

Mimořádné množství zboží také odůvodňuje zavedení další železniční trati pro rychlejší provoz: první pravidelný nákladní vlak na "Silk Road", dlouhý více než 7300 kilometrů začal jezdit před týdnem z čínského města Xi'an do terminálu Rail Cargo Terminal - Bilk v Budapešti. Velikou výhodou pozemního tranzitu je, že kontejner o objemu 220 kontejnerů je třikrát rychlejší než kontejnerová loď pro stejný objem zboží.

Železniční trať Budapešť-Bělehrad je poslední částí koridoru pro nákladní dopravu spojující přístav Pireus a Thessaloniki s terminály Budapešti v nejkratší době. Evropská unie také provádí několik rozvojových projektů v regionu: plánovaná trasa pro koridor železniční nákladní dopravy 12 (RFC): Budapešť-Srbsko-Makedonie-Řecko (Piraeus). Sekce Budapešť-Bělehrad je nejdůležitější částí koridoru pro Maďarsko.

Zdroj: https://www.napi.hu/magyar_vallalatok/vasuti_gigaberuhazas_erre_szamitanak.683236.html
Zpracoval kolektiv pracovníků kanceláře CzechTrade Budapest.

Souborové přílohy

Tisknout Vaše hodnocení: