Hornbach odmítl spolupráci s Amazonem, chce být jeho alternativou

3. 10. 2018 | Zdroj: BusinessInfo.cz

Německý řetězec Hornbach odmítá spolupráci s americkým gigantem Amazon. Ředitel Albrecht Hornbach tvrdí, že firma chce být lepší alternativou k Amazonu a ponechat si nezávislost nad správou vlastních dat. Amazon přitom už v Německu ovládl 40 procent internetového obchodu s produkty pro kutily a zahradní technikou.

Řetězec prodávající zboží pro kutily a zahrádkáře Hornbach odolává tlaku největšího internetového prodejce světa, americké firmy Amazon. Šéf rodinné firmy, jež podniká od roku 1998 i na území České republiky, se rozhodl odmítnout spolupráci s internetovou firmou Jeffa Bezose. Albrecht Hornbach chce jít vlastní cestou.

„Chceme být lepší alternativou. Můžeme si dovolit zůstat nezávislí a také spoléhat jen na naše data,“ vysvětlil v rozhovoru pro německý deník Die Welt. Deník upozornil na to, že řetězec zvolil riskantní taktiku, protože už nyní Amazon na německém internetovém trhu ovládá 40 procent objemu prodejů zboží pro domácí kutily. A jeho dominance bude v následujících letech i v tomto segmentu trhu pravděpodobně růst.

Miliardy do digitalizace

Firma Hormbach chce letos do rozvoje online prodeje investovat 70 milionů eur (1,8 miliardy korun). Od roku 2010 už do digitalizace investovala 275 milionů eur (7 miliard korun). Na tržbách se internetové prodeje podílejí asi deseti procenty. Což je více než u konkurenčních řetězců, kde prodeje přes internet tvoří několik procent, uvedla konzultační firma IFH z Kolína nad Rýnem.

Třiašedesátiletý manažer Albrecht Hornbach tvrdí, že jejich výhodou je možnost spojit online prodejní kanál s kamennými pobočkami. Zákazníci si tak mohou vybrat, zda si nakoupí zboží pouze přes internet, nebo se poradí o výběru zboží na pobočce a nechají si materiál dovézt na místo stavby. Lze využít všechny pobočky. V Německu jich je 97, dalších 60 v ostatních zemích, včetně ČR.

Společnost zdůraznila, že si výrazné investice může dovolit, protože má největší ziskovost ze všech hobby-marketů v přepočtu na prodejní plochu. Ve finančním roce 2017/2018 (březen 2017 až únor 2018) Hornbach Baumarkt Gruppe vykázala celkové tržby ve výši 3,9 miliardy eur (100 miliard korun). Meziročně se jedná o nárůst o 4,9 procenta.

Zahraniční pobočky utržily 1,8 miliardy eur a rostly o 9 procent. V České republice tržby Hornbachu rostly o 15 procent na 7,4 miliardy korun.

Převzato z webu Euro.cz. Autor: František Novák

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek