Jak stvořit dobrý web? Designér potřebuje přesné byznysové zadání

Designéři a vývojáři potřebují při programování firemního webu přesně vědět, jaké jsou stanovené obchodní cíle klienta. Zástupce firmy musí přesně vědět, co od svého webu očekává.



Chcete si vytřvořit nový web nebo provést redesign toho původního, který vám už připadá zastaralý?

Jak má vypadat správné zadání pro kreativce, vývojáře a designéry radí podnikatelům kreativní a vývojářská agentura BlueGhost ve spolupráci s poradenskou společností PwC.

„Vždy se snažíme při prvním setkání s klientem zjistit, co od svého webu očekává. Odpověď, že chce pouze redesign, protože jeho web je zastaralý, nás obvykle neuspokojí a snažíme se porozumět tomu, jaký přínos budou mít změny pro jeho byznys,“ vyvstěluje kreativní ředitel BlueGhost Lukáš Pilka.

„Dobrou pomůckou je počítání KPI, tedy klíčových ukazatelů výkonnosti. Ty však sledují různé věci a je dobré si předem říct, jaké z nich budeme při tvorbě sledovat a jaké jsou více či méně důležité,” doplňuje Pilka.KPI (Key Performance Indicators) mohou být dobrým dobrým pomocníkem, podle Lukáše Pilky ale někdy nemá smysl upínat se na konkrétní čísla, i když rostou.

To, že firmy využívají KPI ke sledování výkonnosti při plnění stanovených obchodních cílů, není žádnou novinkou. Měření využívají všechny velké společnosti, a to nejen ze světa vývojářských studií či marketingu. Přesto stále existuje řada digitálních designerů, kteří při své práci postupují intuitivně, bez jasného cíle a metody.

Dobrý designér neslibuje zázraky

„Dodat úžasný web na první dobrou, to se v praxi nestává. Dobrý designér to ani neslibuje. Přístup BlueGhost se zakládá hlavně na průběžném a zpětném testování, které postupně produkt zdokonaluje,“ říká Technology Consultant PwC Ondřej Vyhnanovský. Právě to je podle Vyhnanovského ideální cesta.

BlueGhost přiřazuje různým cílům různou důležitost, což ilustruje na vlastních KPI kartách, které mohou sloužit klientům jako ilustrativní pomůcka při nastavování a plnění cílů.

Podle Pilky se budou weby a zejména e-shopy do budoucna překotně vyvíjet – zřejmě se se změní způsob jejich ovládání a komunikace se zákazníkem. Nemusí se však jednat o ovládání hlasem či virtuální realitu. Vývojáři nicméně jistě půjdou cestou maximální přívětivosti pro návštěvníky.

„Můžeme se bavit například o tom, že necháme e-shop udělat za nás nákup podle našich obvyklých návyků a výsledek jen drobně upravíme. Velkou roli může hrát i internet věcí, tedy síť chytrých zařízení, které spolu komunikují. Zákaznický komfort a kvalitu služby však budeme vždy chítt nějak změřit, čímž se opět dostáváme k tomu, proč vnímáme náš přístup jako základ pro jakýkoliv online projekt,” uzavírá Pilka.

S využitím tiskové zprávy Blue Ghost

Doporučujeme