Jak zvýšit příliv čínských turistů do českých kamenných obchodů

8. 4. 2019 | Zdroj: CzechTrade

  • Země: CN - Čína
  • Datum zveřejnění: 08.04.2019

Dle aktuálních údajů Fliggy (cestovní online platforma patřící do skupiny Alibaba) v roce 2018 provedli čínští turisté 140 mil. cest do zahraničí (počítáno i do Hongkongu), což je nárůst o 13,5 %. Evropské země patří mezi destinace, kam na rozdíl od jiných zemí, počet cest narostl. Čínští turisté také utratili více v roce 2018, a to o 9 % oproti roku 2017. Počet čínských turistů, kteří přijíždějí do České republiky, narůstá každým rokem, v roce 2018 již překročil hranici 620 000 osob. Maloobchodní prodejci tak mohou využít oblíbenosti České republiky mezi čínskými turisty.
Jedním z faktorů, které příznivě působí na příliv čínských turistů do prodejen, je využití mobilních platebních aplikací. Mezi největší čínské patří Alipay (patřící do skupiny Alibaba) a Wechatpay (patří do skupiny Tencent). Dle průzkumu společnosti Nielsen, obecně, zaznamenali maloobchodní prodejci v zahraničí 40% růst přílivu zákazníku a tržeb použitím čínských mobilních platebních aplikací.
Další možností je využít nově zaváděné služby platformy Fliggy, která umožňuje čínským turistům online nakupování v duty-free, tax-free a dalších obchodech v zahraničí před svou cestou do zahraniční destinace. Záměrem této služby s názvem „Fliggy Buy“ je uspořit čínským turistům čas a místo nakupování, strávit čas objevováním dovolenkové destinace. FliggyBuy je online nákupní platformu (v rámci mobilní aplikaci Fliggy), která poskytuje spotřebitelům detailní informace o výrobku v čínském jazyce a v rámci procesu nakupování umožní nastavit místo vyzvednutí výrobku po přistání v destinaci (kamenný obchod v destinaci).
Fliggy Buy je zatím v počáteční fázi provozu, a proto si zde čínští spotřebitelé zatím mohou nakupit pouze výrobky z některých obchodů v Hongkongu a Japonsku. Čínský provozovatel očekává zapojení dalších zahraničních maloobchodních prodejců. V první fázi jsou vítáni provozovatelé duty-free a tax-free obchodů, následně pak také prodejci známých obchodních značek (kvalitní a luxusní značky) či prodejci s místními specialitami/suvenýry – typy výrobků jako jsou kosmetika, módní doplňky, alkohol, domácí elektronika, doplňky stravy atp.
Subjekty mající zájem o podrobnější informace k tomuto tématu se mohou obrátit na zahraniční kancelář CzechTrade v Pekingu (beijing@czechtrade.cz).

Zdroj: Alizila.com, CIW, Daxue Consulting
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade v Pekingu

Souborové přílohy

Tisknout Vaše hodnocení: