Kazachstáncům chutnají česká vína a destiláty

30. 4. 2019 | Zdroj: Ministerstvo zahraničních věcí (MZV)

motiv článku - Kazachstáncům chutnají česká vína a destiláty Ve dnech 15.–17. dubna 2019 se uskutečnila mise tří výrobců české potravinářské produkce do Almaty s cílem navázání obchodních kontaktů s místními importéry a nákupčími. Velvyslanectví ČR v Nur-Sultanu pro české firmy uspořádalo několik individuálních jednání a dvě degustace českého vína a destilátů. Akce se uskutečnila v rámci projektu ekonomické diplomacie spolufinancovaného Ministerstvem zemědělství ČR.

Individuální jednací program zaměřený na proniknutí na kazachstánský trh tří českých firem z oboru výroby alkoholových nápojů – Rudolf Jelínek a.s., Vinařství Ludwig s.r.o. a Nové Vinařství, a.s., byl připraven v rámci projektu ekonomické diplomacie věnovaného českým regionům a jejich tradičním výrobkům. Organizaci programu a individuálních schůzek firem s kazachstánskými importéry a nákupčími měl primárně na starosti zemědělský expert Velvyslanectví ČR v Nur-Sultanu Artjom Lukašov.

V průběhu návštěvy českých potravinářských firem v Almaty bylo zorganizováno 5 schůzek s potenciálními distributory a dvě degustace, z nichž jedna byla určena pro odborníky, novináře a obchodní partnery a druhá v restauraci Beefeater pro veřejnost. 

Kazachstánský trh je v segmentu prodeje alkoholických nápojů velmi specifický. Česká republika je známá především jako země piva, a z tohoto důvodu se v Kazachstánu české (Pilsner Urquell, Budějovický Budvar), ale i regionálně/lokálně vyráběné pivo s českým původem/odkazem (Krušovice, Kozel apod.) dobře prodává. V případě vína převažuje dovoz z Gruzie a Moldavska (76 %), zbylých 24 % dovozních vín pocházejí z Francie, Itálie, Španělska, Čile apod. a jsou zaměřeny na bonitnější klientelu. Konzumace je typická pro velká města, na periferiích stále převažuje spotřeba destilátů.

Úlohou mise českých firem do Almaty bylo navázat prvotní obchodní kontakty pro dodávky českého vína a ovocných destilátů do Kazachstánu. V průběhu jednání firmy obdržely veškeré potřebné informace vč. tržní analýzy pro vytvoření představy o potenciálním sortimentu, prodejnosti a cenách vína a lihovin na místním trhu. Oceněn byl především přímý kontakt s vedením distributorských společností a možnost fyzicky prezentovat na jednáních vzorky produkce, dále představení moravského vína a destilátů odborníkům a médiím a získání v průběhu degustací okamžité zpětné reakce veřejnosti.

Zároveň mise českých výrobců alkoholových nápojů do Almaty pomohla identifikovat účastníky plánované incomingové mise kazachstánských potravinářů a nákupčích do ČR na podzim tohoto roku a tím i potenciální odběratele českého vína a lihovin.

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Nur-Sultanu (Kazachstán). Autorka: Olga Kalinová, ekonomická diplomatka.

Tisknout Vaše hodnocení:

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek