Kolumbie je v Latinské Americe čtvrtou zemí v e-prodejích

Brazílie, Mexiko, Argentina a Kolumbie jsou regionálními lídry v oblasti e-commerce.

Podle společnosti BlackSip se světové prodeje prostřednictvím kanálu e-commerce od roku 2015 do roku 2019 navýší o 60 %. Z celkových očekáváných 3,4 bilionu amerických dolarů realizovaných skrze internetové obchodní transakce pro rok 2019 připadá 64 000 milionů dolarů na oblast Latinské Ameriky, čímž se region dostává světově na 4. místo.

Kolumbie je sice aktuálně na čtvrtém místě v regionu, nicméně má největší potenciál růstu v příštích letech. Předpokládá se, že do roku 2021 předběhne Argentinu a s více než 10 000 miliony ročně se snadno přiblíží i k Mexiku. V Kolumbii hrají v oblasti e-commerce významnou roli slevové akce jako třeba Black Friday nebo Cyber Monday. Podle manažerky BlackSip, María Paula Silvy, měla na současnou kolumbijskou pozici vliv hlavně nedůvěra Kolumbijců v realizaci plateb přes internet.

Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade v Bogotě.
Zdroj: Portafolio.co

• Teritorium: Amerika | Kolumbie | Zahraničí
• Témata: Zahraniční obchod

Doporučujeme