Kreativní voucher: Desítkám firem pomůže inovovat

18. 4. 2019 | Zdroj: BusinessInfo.cz

Kreativní voucher Brno – tedy až stotisícový poukaz na spolupráci s regionálními kreativci si odnáší celkem 47 firem z jižní Moravy. Úspěšné žadatele vylosovali primátorka Brna Markéta Vaňková a její náměstek Tomáš Koláčný.

Úspěšní zájemci si rozdělí dotaci v hodnotě čtyři a půl milionu korun, kterou do programu věnovala moravská metropole.

Celkem 128 technologických společností si letos vybralo v rámci programu Kreativní vouchery Brno odborníka, který jim má pomoci s jejich propagací nebo inovací produktu či služeb. Více než třetina z nich se dočká netradiční podpory.

Štěstí měla například brněnská firmě Dobrá logopedie, která vyvíjí aplikaci pro efektivní komunikaci logopedů s klienty. Spolupracovat bude s kreativci z Design dílny. Jejich experti pro ně vytvoří grafický návrh aplikace, aby byla uživatelsky přívětivá. „Jejich profesionalita byla vidět už během přípravy nabídky, a proto jsme rádi, že nás město tímto způsobem podpoří,“ říká spolumajitelka firmy Jarmila Dezortová.

„Podnikatelé měli letos největší zájem o spolupráci s freelancery, kreativními studii a agenturami, které se zaměřují na grafický design, webdesign, video produkci a tvorbu marketingových strategií. Dále poptávali služby v oblasti online marketingu, tvorbu aplikací pro klienty nebo copywriting,“ prozrazuje koordinátorka programu Zdeňka Kujová z JIC. 

Brno podporuje kreativní profese

Brno je první město v Česku, které skrze tyto poukazy opakovaně pomáhá jihomoravským malým nebo středním podnikům a regionálním kreativcům spojit síly.

„Hledáním možností, jak podporovat kreativní profese, se zabýváme intenzivně. Ať už je to proměna bývalé káznice v Bratislavské ulici v Kreativní centrum Brno, nebo finanční podpora Kreativních voucherů. Z hodnocení předchozích ročníků vyplývá, že majitelé firem jsou se službami kreativců spokojeni a potvrzují, že má jejich práce pozitivní dopad na jejich byznys. Program tak umožňuje firmám být konkurenceschopnější a inovativnější,“ primátorka Markéta Vaňková.

V několika případech jejich spolupráce pokračuje i nad rámec KV Brno a za navazující služby firmy zaplatily minimálně 3,3 milionů korun.

Program podporuje nejenom malé a střední podniky, ale také profesionály z kreativních průmyslů. Právě těm se chce město i Jihomoravský kraj více věnovat a využít jejich potenciálu ke spolupráci.

Letos se úplně poprvé konala také otevřená diskuze s regionálními kreativci o veřejných zakázkách v místních organizacích a institucích. Městská platforma podpory kreativních odvětví Kreativní Brno na ni pozvala tým zodpovědný za marketing Brna a celého kraje, TIC, Centrálu cestovního ruchu Jižní Morava a další instituce, které chtějí využívat služeb jihomoravských odborníků. Zajímali je proto názory, připomínky a postřehy kreativců k praktickému fungování veřejných zakázek a nápady, jak těm nejlepším návrhům pomoci na svět.

 

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek