Ministři dopravy potvrdili alianci v oblasti konektivity a diskutovali rozdíly ve vývoji

Mezinárodní dopravní fórum „Davos dopravy“ přivedlo do německého města Lipsko více než 1000 zástupců vlád, odborníků a vedoucích pracovníků ze 71 zemí, které sloužilo jako platforma pro řešení technologického pokroku a výzev v tomto sektoru v důsledku rostoucího veřejného zájmu na omezení emisí uhlíku.


  • Země: KR – Korejská republika
  • Datum zveřejnění: 26.05.2019

Od budování dopravní infrastruktury až po stanovení standardů pro konektivitu mezi vozidly se ministři sdíleli informace o pokrocích politických iniciativ a regulačních rámců.

Jihokorejský náměstek ministra dopravy Kim Jeong-ryeol vyzval k mezinárodní podpoře pro opětovné propojení mezikorejských železnic, protože by to nejenže poskytovalo pozemní spojení mezi Asií a Evropou, ale také by přineslo mír v regionu. Projekt podpořil německý ministr dopravy Andreas Scheuer, který řekl, že bude mít neuvěřitelné ekonomické důsledky a že obě strany spojí sociálně, přičemž uvede německé zkušenosti sjednocení.

Čínský ministr dopravy Li Xiaopeng řekl na samostatné tiskové konferenci, že Čína nebude zapojena do mezikorejského železničního projektu a nazývá ho „svým vlastním podnikáním“.

Na otázku o úloze Číny při usnadňování projektů pro opětovné spojení železnic mezi Jižní a Severní Koreou uvedl, že projekt by měly být provedeny oběma Koreji, což jasně naznačuje, že Čína by do toho nebyla zapojena. „Propojení železniční sítě mezi oběma Koreji je jejich vlastní záležitostí a musí o tom diskutovat,“ řekl ministr prostřednictvím překladatele.

Čínský ministr také uvítal iniciativu pro Belt and Road Innitiative a zdůraznil, že přinese ekonomickou prosperitu zemím na předpokládaných trasách. Odpověděl na otázku ohledně rostoucích obav z nálady podobné za studené války, která se rozvinula mezi Čínou a Spojenými státy, ministr tyto obavy odmítl a prohlásil, že Čína „nebude nikdy vykonávat hegemonii“ a neměla historii invaze do jiných zemí.

Diskutována byla také regulační opatření týkající se nových technologií.

Americká ministryně dopravy Elaine Chao, který se zaměřil na americkou dronovou technologii a autonomní řízení, uvedly, že vláda by regulovala, aniž by omezovala inovace vedené společnostmi v Silicon Valley. „Kdo to bude regulovat? Z federálního hlediska se budeme zabývat obavami veřejnosti, aniž bychom omezovali inovace. … Přijetí spotřebitelů povede k úspěchu jejich technologie,“ řekla.

Švédský ministr dopravy Tomas Eneroth, který každoročně zdůrazňuje, že při dopravních nehodách zahynulo 1,35 milionu lidí, naléhal na společné úsilí o zvýšení bezpečnosti prostřednictvím technologického pokroku a globálního politického rámce. Skandinávská země bude příští rok hostit třetí celosvětovou konferenci ministrů o bezpečnosti silničního provozu.

Fórum se také odrazilo na rostoucí geopolitické konkurenci v tomto odvětví, kde vyspělé země uplatňovaly nejmodernější technologie na svou dopravní infrastrukturu prostřednictvím masivních investic státních fondů, zatímco jiné země nadále postrádají infrastrukturu a zdroje.

Generální tajemník Kim Young-tae, upozorňující na to, že ITF je politicky neutrální organizace, řekl, že think-tank bude sloužit jako platforma pro výměnu různých názorů, ale bude usilovat o rovnováhu diverzifikací složek koalice. „Mým posláním je, aby ITF byla globalizovanější (platforma). Musíme zvát více zemí a čekat na aktivní účast jiných zemí,“ řekl novinářům.

ITF je mezivládní organizace založená v Paříži spojená s Organizací pro hospodářskou spolupráci a rozvoj. Fórum orientované na EU letos přivítalo Tunisko jako svého 60. člena. Jižní Korea se na letošním fóru účastnila předsednictví.

Zdroj: Korea Herald
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade v Soulu

Souborové přílohy

• Teritorium: Asie | Korejská republika | Zahraničí
• Témata: Zahraniční obchod

Doporučujeme